E30 Touring med M20B27 osv. Säljes, 38k

Sälj dina trimdelar

Moderators: Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren, Snekast

Post Reply
Keepan

E30 Touring med M20B27 osv. Säljes, 38k

Post by Keepan »

Har tappat suget och känner just NU att jag vill ha pengar till annat istället så kollar om någon annan är sugen att ta över bilen! Är från grunden en 320 -89 som fått en lätt masserad M20B25motor (numer M20B27). Rullat drygt 15 000 mil och stått i garage senaste åren. Mycket tid och pengar ligger nerlagt i bilen men det är lite kvar att fixa med den. Drar en spec på vad jag kommer på:
Z45 kam och diesel-vev
535 LMM med öppet luftfilter
Ny sprickfri topp förra året, planad
Gummipackning med nya 12.9 bult
Extraktor grenrör (tror även jag har grenrör för turbo liggandes, byggt av ajden)
6-pucks sinterkoppling
3.5 tums rostfritt avgassystem hela vägen med ny 200 cells katt samt simon’s ljuddämpare
Oljekylare
Temp. Styrd SPAL-fläkt ihop med fräsch original kylare
MSD tändspole med nya NGK tändstift
Hela bränslesystemet genomgått och bytt, även ny tank med deatschwerk intank pump, allt anpassat för att tåla E85.
Delrin bussningar i fram och bakvagn, även diff samt motorkuddar
Shortshift i växellådan med delrin bussningar samt lång spak från specialsvarv (mycket trevlig!)
Nylackad 2012 i Nimbus Grey, silver original och mattsvart i motorutrymmet (kanske kan kalla de tricolore?  )
Eftermonterat M-tech2, BMW original
Helt rostfri på utsidan, lätt rostig i dörrar och undertill (värsta lagat)
Bilstein dämpare bak med eibach sänkfjädrar
Fräscha original dämpare fram (skulle kunna va bilstein men ska inte gissa) med kortade sänkfjädrar
Alla chassi delar och leder genomgågna
Bärarmarna bak förstärkta i A form
Servostyrning
Fräsch lamelldiff
Slitsade bromsskivor med rödlackade original ok, även skivbromsar bak
Batteriet flyttad till skuffen.
Svarta hella fram
Svart tonade baklysen (fina original lampor finns också)
Grå tygklädsel med hela stolar
Ny 3-ekrad ratt i mocca
16 tums fälgar med närmast nya nokian däck runtom samt spacers, endast rullat drygt 20 km
En skev uppsättning 16 tums borbet A fälgar med hyggliga däck
En hel del original fälgar med gummi att leka på
Finns 3 extra mätare för oljetryck osv. men inte monterade
Finns även en M20B20 besiktningsmotor

Image
Image
Image
Image
Image
Pris 38 000:- beroende på vad man vill ha med, kan plocka bort 5000 för hjulen på bilderna t ex. Säljer inga delar löst förrän bilen är borta och är inte sugen på något byte om jag inte kan göra en bra vinst på bilen i fråga. Skambud undanbes och inget irrelevant i tråden, tack. Förbehåller mig rätten att inte vilja sälja (är dock ingen mupp som kommer på de i sista minuten när ni redan bokat tåg till Stockholm eller så)
Grymt rolig bil att köra med underbart ljud och endast nån läckande oljeslang och varningslampa kvar att fixa innan den kan rulla genom besiktningen sen kan ni köra tills de börjar snöa och bygga turbo på den i vinter med allt det tråkiga redan gjort! Hör av er för mer info!
Glider E30 Touring -89 M20B27
Keepan

Re: E30 Touring med M20B27 osv. Säljes, 38k

Post by Keepan »

Upp o hoppa! Passa på o handla nu annars fixar jag i ordning den i vinter o säljer den ännu dyrare under våren!
jorgen

Post by jorgen »

Hur ser den ut invändigt?
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com

Stort tack till:

PPF
Peter K
Keepan

Post by Keepan »

jorgen wrote:Hur ser den ut invändigt?
Inget speciellt där, original tygklädsel som visserligen är hel och fin. Innertaket hänger i bakluckan så är i behov av ett nytt. Har tyvärr inga bilder invändigt. Är du intresserad kan jag ta och skicka över?
Post Reply