Page 1 of 1

m3 problem

Posted: 28 Aug 2014, 14:15
by puttmeizter
Jo, de är så att jag har fått ett ganska irriterande problem med att få i ettan utan att de sporrar. Min tanke är att de inte är så vanligt att syncringen ska ha farit...?? Känns ibland som att man inte tryckt ner kopplingen nog, för den stretar emot, typ!! Vad händer om den inte frikopplar helt?? Eller kan man ha böjt nått stag?? Skall sägas att förra ägaren bytt koppling och den tar jävligt tidigt, typ 1,5cm från bottenläge!! Hjälp mig någon!! / Mvh patrik.

Re: m3 problem

Posted: 28 Aug 2014, 21:03
by Robert86
Vanligaste felet på dina symptom är att det är luft kvar i systemet, om nu ledningen lossades vid kopplingsbytet vill säga.

Re: m3 problem

Posted: 30 Aug 2014, 08:26
by Lofqvist
Blir det bättre om du pumpar ett par gånger på pedalen innan du försöker lägga i växel ?
såfall är det helt säkert luft.

Re: m3 problem

Posted: 30 Aug 2014, 13:35
by puttmeizter
Nä de hjälper inte!!! Sen provade jag att föra spaken mot ettans läge utan att trycka ner kopplingen, då ska den ju sänka motorburen å man bör höra hur syncringen jobbar men de skorrar direkt istället..... Trasig syncring!!??

Re: m3 problem

Posted: 30 Aug 2014, 13:36
by puttmeizter
Motorvarven......ska de stå!!

Re: m3 problem

Posted: 30 Aug 2014, 20:54
by RoDe
Trasig slavcylinder tippar jag på.