Hjälp med Info om bmw bakaxlar

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Soppa

Hjälp med Info om bmw bakaxlar

Post by Soppa »

Ja köpte mig en 02 som de visade sig att bakaxeln är helt slut. Rosthål och bussningar som inte finns.

Ja undrar om någon vet om de finns nån bakaxel som kan passa eller vad som behöver göras för att få skivor bak.
Funderat lite på e30 bakvagn men har googlat lite och de ända ja hittar är att den blir lite bredare.

Nån som har nå idéer eller info om detta?
Spiidfriik

Re: Hjälp med Info om bmw bakaxlar

Post by Spiidfriik »

E21 323 diff passar med lättare mod. Bultcirkeln skiljer lite på medbringarna. Jag fräste ovala hål i 02 drivaxlarna vill jag minnas (lääänge sen...).
Detta förutsatt att du inte har en tidig 02 med svanhalsdiffen. INTE lätt att få tag på...

Om du pratar om själva bryggan har jag inga tips tyvärr.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
dacke

Post by dacke »

Jag har två olika varianter på mina 02:or. På touringen sitter det 323 e21 lamelldiff, drivaxlar och bärarmar. Diffkåpan och fjäderfästena får man ta från 02:an för att det ska funka. På m2:an sitter det 188 diff från en m3e30 och wilwood skivbromskit från Ireland Engineering. Fäste till diffen för montering på 02-balken köpte jag av ajden

Mvh Daniel
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
530ximtouring-06. M5-99. 850cia-90. 2002turbo-74. m2-75. 2000touring-72.
Soppa

Post by Soppa »

Tack så mycket för den infon.

Vet ni om de finns nån annan bakvagnsbalk som passar? Min är de Rosthål i och de är inte super lärt att hitta på nån inom rimliga priser.
Post Reply