Satt och funderade idag på hur jag ska få e28an närmare backen utan att betala 7-8 tusen för ett par xyz coils.
Kom att tänka på e39an, är ju "riktiga" fjäderben bak på både e28 och e39, hur är dom längdmässigt jämfört med varandra?
Passar topplagringarna från e39 på e28? Hur ser infästningen ut i nederkant, passar det där?
Samma frågor angående fjäderbenen fram, styr man ner coilovers till e39 i spindeln eller blir det hela fjäderbenet man byter? Är bultmönstret i fjäderbenstornet samma?
Mycket frågor men nån kanske sitter på lite info
E39 coilovers på e28?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: E39 coilovers på e28?
Annars skaffar du bara fjäderben fram från E34 och köper coilovers till samma och skruvar dit, bak är bara att bulta dit och fram måste man borra upp för att få dit E34ans M12 bultar motför E28ans M10
Erik Grubbström / 0703935634
E34 har väl separat fjäder och stötdämpare bak?:)
Men passar det så är det ju helt klart lättast!
Men passar det så är det ju helt klart lättast!
Nejdå E34 har samma konstruktion som E28 bara grövre grejer och bilen blir lite högre med E34 grejer men de justeras ju bort med coilovers
T.ex så satt de ju Biltema E34 dämpare bak på din E28 diesel medans jag ägde den
T.ex så satt de ju Biltema E34 dämpare bak på din E28 diesel medans jag ägde den
Erik Grubbström / 0703935634
Åfan var det dig jag handlade av alltså:)
Hade för mig att det satt separat fjäder på e34, men då får det bli såna framöver!
Hade för mig att det satt separat fjäder på e34, men då får det bli såna framöver!