zf låda 5vxl skickar ur femmans växel
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nemesis_turbo
zf låda 5vxl skickar ur femmans växel
har fått problem med att femmans växel hoppar ur vid lägrevarv typ runt 2000rpm ligger jag och åker 60-70 så hoppar den ur men itne om man åker runt 100. bara o gasa tess de rasar eller?
Re: zf låda 5vxl skickar ur femmans växel
Jag som är lat hade hållt i spaken om jag skulle ligga på <2000rpm.
Bara åk.
Bara åk.
- Nemesis_turbo
Bullen! wrote:Jag som är lat hade hållt i spaken om jag skulle ligga på <2000rpm.
Bara åk.
JEPP den funkar juh vid tempo över 90 utan problems så misstänker synkringen på femman e taskig eller nå jag får gasa te de rasa bara zf ådor brukar låte men min låter mycket
Det är sällan de går sönder på ett farligt sätt (Låser sig). Jag hade en ny i bagagen på lyxturken när original (getraglådan) började jämra sig. Gick ett par veckor sen hade jag bara femman kvar efter jag lastade på lite på landsvägen. Körde genom hela byn på enbart femman. Kul med sinter... Gäller att planera körningen
- Nemesis_turbo
jepp allra helst om man som jag åker med 1.8l maskin som vill ha lite varv aja får se vad som rasar först iår =) jag tror på ngåto i drivlina för jag har ett kännbart glapp förmodligen i låda
- Ronnie AVR
Är osäker hur de just ser ut i en ZF låda men som på tex audilådorna sitter de en fet skruv på lådan som det är en fjäderbelastad kula i som just gör att växlarna ligger kvar i och inte hoppar ur så ta en kik på en sprängskiss så kanske de kan va enkelt laga för dom går iaf byta på audi med lådan på plats utan ta isär något. Lycka till.
Hur löste sig problemet? Om det nu gjorde det
Min låda har börjat göra precis likadant, precis efter att jag bytt från vanlig ATF-olja till Redline Lightweigt Shockproof. Vet inte om det har med oljan att göra eller om det bara är en slump
Min låda har börjat göra precis likadant, precis efter att jag bytt från vanlig ATF-olja till Redline Lightweigt Shockproof. Vet inte om det har med oljan att göra eller om det bara är en slump
- Nemesis_turbo
håller fortfarande i femman, tror jag ska byta te vanlig olja i lådan kör samma som dig
hörde av en på autoparts att redline oljan inte alls var nå bra för just synkringarna, tydligt är det ett ämne i dom som synkringarna inte tål nå bra. synpunkter på det?
Ni ser ingen röd tråd (no pun intended ) i era problem..
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
- Nemesis_turbo
haha jo jag tror juh det, blir i byta te vanlig atf olja