Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Tjena!
Har precis köpt ett par sviktstålsaxlar till "skottsäker bakvagn e30" och ska montera drivknutarna just nu, men känns inte som att splinesen är helt 100. Är det tänkt att man ska banka på dom eller är det nått som inte stämmer? Går inte få på med handkraft iaf och om man bankar lär man ju förstöra splinesen i knuten men det kanske inte gör nått?
Mvh Tim
Har precis köpt ett par sviktstålsaxlar till "skottsäker bakvagn e30" och ska montera drivknutarna just nu, men känns inte som att splinesen är helt 100. Är det tänkt att man ska banka på dom eller är det nått som inte stämmer? Går inte få på med handkraft iaf och om man bankar lär man ju förstöra splinesen i knuten men det kanske inte gör nått?
Mvh Tim
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Du ska lägga axlarna i frysen sen monteras de i press. Splinsen är helt rätt men tightare än original som nästan glappar mot knuten.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Re: Sv: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
aha okej ni gör så, tack för snabbt svar! Misstänkte att dom var gjorda så trånga av en anledningBäckis wrote:Du ska lägga axlarna i frysen sen monteras de i press. Splinsen är helt rätt men tightare än original som nästan glappar mot knuten.
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;
Tim Fredriksson, 0737718714
Tim Fredriksson, 0737718714
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Av da? Pure violence?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Uppar lite på sista frågan
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Man tar väl normalt sett inte av en hel knut från en axel, men hur som så brukar det bra om man bara värmer den lite.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Upp i pressen så är de inga problem få av knuten hel.
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
fan vad man känns dum.....Ronnie AVR wrote:Upp i pressen så är de inga problem få av knuten hel.
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Hur hållbar är en "skottsäker bakvagn e30" om man säger 900häst, slicks o klistrad bana?
Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.
Det spinner hur man än gör pga att man får inte in tillräckligt stora däck i hjulhusen.original alltså ja pratar om då. Titta på tex Rikard Ivars när han körde sin kombi finns på tuben
Så du kan känna dig lugn
Så du kan känna dig lugn
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;