Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
TIMGTR
Posts: 256
Joined: 06 Nov 2012, 22:19
Location: Jönköping
Contact:

Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by TIMGTR »

Tjena!

Har precis köpt ett par sviktstålsaxlar till "skottsäker bakvagn e30" och ska montera drivknutarna just nu, men känns inte som att splinesen är helt 100. Är det tänkt att man ska banka på dom eller är det nått som inte stämmer? Går inte få på med handkraft iaf och om man bankar lär man ju förstöra splinesen i knuten men det kanske inte gör nått?

Mvh Tim
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;

Tim Fredriksson, 0737718714
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Bäckis »

Du ska lägga axlarna i frysen sen monteras de i press. Splinsen är helt rätt men tightare än original som nästan glappar mot knuten.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
TIMGTR
Posts: 256
Joined: 06 Nov 2012, 22:19
Location: Jönköping
Contact:

Re: Sv: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by TIMGTR »

Bäckis wrote:Du ska lägga axlarna i frysen sen monteras de i press. Splinsen är helt rätt men tightare än original som nästan glappar mot knuten.
aha okej ni gör så, tack för snabbt svar! Misstänkte att dom var gjorda så trånga av en anledning :)
Pågående projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=80890" onclick="window.open(this.href);return false;

Tim Fredriksson, 0737718714
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Silverboy »

Av da? Pure violence?
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
billet
Posts: 157
Joined: 16 Aug 2008, 21:21
Location: umeå

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by billet »

Uppar lite på sista frågan
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Bäckis »

Man tar väl normalt sett inte av en hel knut från en axel, men hur som så brukar det bra om man bara värmer den lite.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Ronnie AVR
Posts: 1348
Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Ronnie AVR »

Upp i pressen så är de inga problem få av knuten hel.
User avatar
Silverboy
Posts: 1568
Joined: 01 Mar 2008, 22:20
Location: Moss / Norge

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Silverboy »

Ronnie AVR wrote:Upp i pressen så är de inga problem få av knuten hel.
fan vad man känns dum..... :oops:
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
Peter H
Posts: 1
Joined: 22 Oct 2014, 19:16

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Peter H »

Hur hållbar är en "skottsäker bakvagn e30" om man säger 900häst, slicks o klistrad bana?
User avatar
Farmarn
Posts: 434
Joined: 13 Dec 2005, 22:17
Location: Piteå

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Farmarn »

Beror på hur aggresiv koppling du har.
//Marcus
User avatar
Bmw*Alex
Posts: 3312
Joined: 27 Dec 2008, 12:48
Location: sundsvall

Re: Sviktstålsaxlar montering av knutar.

Post by Bmw*Alex »

Det spinner hur man än gör pga att man får inte in tillräckligt stora däck i hjulhusen.original alltså ja pratar om då. Titta på tex Rikard Ivars när han körde sin kombi finns på tuben :)

Så du kan känna dig lugn :)
323i -85 sedan

0761485272
liind90@hotmail.com

http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply