Hänga upp en M62B44 på 4-armat motorstativ?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Turbo Stigge

Hänga upp en M62B44 på 4-armat motorstativ?

Post by Turbo Stigge »

Hej! Tror ni det funkar att hänga upp min kompletta M62a i detta motorstativ? Är lite orolig att det blir för stor brytkraft i de fyra M10 hålen av aluminium... Dessutom hamnar ju nedre fästpunkterna på nedre blocket, om det spelar någon roll.

Motorfästpunkter: http://imgdrop.se/UPL/1399120894npf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Stativet: http://imgdrop.se/UPL/1399120942our.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvh
Bilar utan turbo suger
Reine

Re: Hänga upp en M62B44 på 4-armat motorstativ?

Post by Reine »

Jag brukar använda dom 2 översta och dom längst ner på blocket. Inte i tråget alltså. Höll för mej iallafall.
Turbo Stigge

Post by Turbo Stigge »

Reine wrote:Jag brukar använda dom 2 översta och dom längst ner på blocket. Inte i tråget alltså. Höll för mej iallafall.
Okej det är M10 i dem med? Har du gjort det många gånger?.. ^^ Känns liiite läskigt får jag säga, men det borde ju fungera. Hur mycket väger spisen ungefär??
Bilar utan turbo suger
Reine

Post by Reine »

Tror det kan va m8 i dom övre men inte helt hundra. Dom nedre får man använda bult med mutter då det inte är gängat. Har hängt nån månad varje vinter ungefär. Har iofs m60 men bör se lika ut på m62. Jo helt stabilt känns det ju inte :-)
Turbo Stigge

Post by Turbo Stigge »

Reine wrote:Tror det kan va m8 i dom övre men inte helt hundra. Dom nedre får man använda bult med mutter då det inte är gängat. Har hängt nån månad varje vinter ungefär. Har iofs m60 men bör se lika ut på m62. Jo helt stabilt känns det ju inte :-)
de övre (som jag ringade in) är M10.
okej ja vissa var ju ogängade... hehe näj det gör ju inte det, men det får väl bära eller brista då! ;)
Bilar utan turbo suger
Sjöblom!

Post by Sjöblom! »

Har för mig att m62 är en relativt lätt spis? typ i stil med m50s vikt, har för mig att jag läst 144kg nångång i bmws etk. Fast vet ju inte vad som vart monterat på motorn då..
Post Reply