Page 1 of 3

autronic sm4

Posted: 21 Jan 2007, 19:53
by primer
tänkte inhandla ett nytt sprut å funderar på ett sm4!
vad är det som ingår i sm4? vilka spolar kan användas? funderar på om man kan köra med VAG spolar funkar det ? annars hur fungerar det med m5 3.8 soplarna? vad behövs köpas mer än spridare å spolar?
mvh Andreas

Posted: 21 Jan 2007, 21:49
by Bmwandreas
Du behöver köpa till tändsteg/tändspolar.
Du kan köra VAG spolar om du vill..
M5 3.8 spolar och DIS-4 tändsteg funkar kanon.

Posted: 22 Jan 2007, 06:26
by primer
Bmwandreas wrote:Du behöver köpa till tändsteg/tändspolar.
Du kan köra VAG spolar om du vill..
M5 3.8 spolar och DIS-4 tändsteg funkar kanon.

hur är det med vattentemp lufttemp tps ? använder man orig?

Posted: 22 Jan 2007, 09:13
by Bmwandreas
Vattentemp,TPS,triggergivare kör man orig.
Lufttemp medföljer.

Posted: 23 Jan 2007, 21:39
by primer
säljer ni några tändspolar typ msd med inbyggda tändsteg i? så man slipper att handla en dis 4 för 4900:- för att få det att fungera? ska ha grejerna på en s38 med överladd!

Posted: 23 Jan 2007, 21:43
by Bmwandreas
Japp vi ska testa dom snart.
7000kr för ett kit med tändkablar och 6st spolar med inbyggda steg, ger 150mj per cylinder.

Posted: 25 Jan 2007, 21:39
by primer
Bmwandreas wrote:Japp vi ska testa dom snart.
7000kr för ett kit med tändkablar och 6st spolar med inbyggda steg, ger 150mj per cylinder.
om jag använder VAG spolarna kan jag då köra seqventiell insprutning och direktfire? vet att jag kunde det på mitt gammla haltech e11 men vill ju dubbelkolla allt innan jag handlar :)
visst är det vm performace som mappar autronic va? eller går ni sånt åxå¨?

Posted: 25 Jan 2007, 22:03
by Bmwandreas
Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...

Posted: 25 Jan 2007, 23:37
by Nisse Järnet
Passar på att fråga här också när det ändå finns en tråd :)
Autronic på M20 i E30, hur löser man det med givare, triggerhjul och sånt?
Har ett DIS-4 och MSD dubbelspolar.

Posted: 26 Jan 2007, 03:23
by Fido85
som med alla andra bilar?

Posted: 26 Jan 2007, 09:17
by Bmwandreas
Origtrigger hjul, Bmw trigger givare(ibland får man använda Volvo givare) samt man måste tillverka en egen kamtrigger...

Posted: 28 Jan 2007, 23:22
by primer
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...
vad tar ni för att mappa ?

Posted: 28 Jan 2007, 23:58
by Tysken
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...


Varför blir det bara wastefire fast man kör med separata spolar med inbyggt steg i varje spole?

Posted: 29 Jan 2007, 09:36
by Bmwandreas
primer wrote:
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...
vad tar ni för att mappa ?


Ca 5000kr för mappning och bromsning i dynapacken.

Mvh

Posted: 29 Jan 2007, 09:36
by Bmwandreas
Tysken wrote:
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...


Varför blir det bara wastefire fast man kör med separata spolar med inbyggt steg i varje spole?


Eftersom det är 3 tändkanaler ut.

Posted: 02 Feb 2007, 23:18
by Nisse Järnet
Är det bara comportsanslutning till dator som gäller, eller finns USB också?

Posted: 02 Feb 2007, 23:36
by Nobbe
Bmwandreas wrote:
Tysken wrote:
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...


Varför blir det bara wastefire fast man kör med separata spolar med inbyggt steg i varje spole?


Eftersom det är 3 tändkanaler ut.


Hmm..de finns fyra ;)

Men man använder dock bara 3 av dom givetvis. Fråga kolon, varför har dom inte fler?
Och sen undrar jag de me, finns det USB nu eller måste man fortfarande jaga reda på världens-äldsta-dator för att koppla upp sig?