autronic sm4

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

primer
Posts: 274
Joined: 09 Jun 2006, 10:28
Location: skara

autronic sm4

Post by primer »

tänkte inhandla ett nytt sprut å funderar på ett sm4!
vad är det som ingår i sm4? vilka spolar kan användas? funderar på om man kan köra med VAG spolar funkar det ? annars hur fungerar det med m5 3.8 soplarna? vad behövs köpas mer än spridare å spolar?
mvh Andreas
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Du behöver köpa till tändsteg/tändspolar.
Du kan köra VAG spolar om du vill..
M5 3.8 spolar och DIS-4 tändsteg funkar kanon.
primer
Posts: 274
Joined: 09 Jun 2006, 10:28
Location: skara

Post by primer »

Bmwandreas wrote:Du behöver köpa till tändsteg/tändspolar.
Du kan köra VAG spolar om du vill..
M5 3.8 spolar och DIS-4 tändsteg funkar kanon.

hur är det med vattentemp lufttemp tps ? använder man orig?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vattentemp,TPS,triggergivare kör man orig.
Lufttemp medföljer.
primer
Posts: 274
Joined: 09 Jun 2006, 10:28
Location: skara

Post by primer »

säljer ni några tändspolar typ msd med inbyggda tändsteg i? så man slipper att handla en dis 4 för 4900:- för att få det att fungera? ska ha grejerna på en s38 med överladd!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Japp vi ska testa dom snart.
7000kr för ett kit med tändkablar och 6st spolar med inbyggda steg, ger 150mj per cylinder.
primer
Posts: 274
Joined: 09 Jun 2006, 10:28
Location: skara

Post by primer »

Bmwandreas wrote:Japp vi ska testa dom snart.
7000kr för ett kit med tändkablar och 6st spolar med inbyggda steg, ger 150mj per cylinder.
om jag använder VAG spolarna kan jag då köra seqventiell insprutning och direktfire? vet att jag kunde det på mitt gammla haltech e11 men vill ju dubbelkolla allt innan jag handlar :)
visst är det vm performace som mappar autronic va? eller går ni sånt åxå¨?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Passar på att fråga här också när det ändå finns en tråd :)
Autronic på M20 i E30, hur löser man det med givare, triggerhjul och sånt?
Har ett DIS-4 och MSD dubbelspolar.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Fido85
Posts: 1633
Joined: 20 Nov 2005, 22:08
Location: Jakobstad (Finland)

Post by Fido85 »

som med alla andra bilar?
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Origtrigger hjul, Bmw trigger givare(ibland får man använda Volvo givare) samt man måste tillverka en egen kamtrigger...
primer
Posts: 274
Joined: 09 Jun 2006, 10:28
Location: skara

Post by primer »

Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...
vad tar ni för att mappa ?
User avatar
Tysken
Posts: 1272
Joined: 24 Nov 2005, 13:39
Location: Sköndal, Sthlm

Post by Tysken »

Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...


Varför blir det bara wastefire fast man kör med separata spolar med inbyggt steg i varje spole?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

primer wrote:
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...
vad tar ni för att mappa ?


Ca 5000kr för mappning och bromsning i dynapacken.

Mvh
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Tysken wrote:
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...


Varför blir det bara wastefire fast man kör med separata spolar med inbyggt steg i varje spole?


Eftersom det är 3 tändkanaler ut.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Är det bara comportsanslutning till dator som gäller, eller finns USB också?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Nobbe

Post by Nobbe »

Bmwandreas wrote:
Tysken wrote:
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.

Vi mappar. Har även dyno snart...


Varför blir det bara wastefire fast man kör med separata spolar med inbyggt steg i varje spole?


Eftersom det är 3 tändkanaler ut.


Hmm..de finns fyra ;)

Men man använder dock bara 3 av dom givetvis. Fråga kolon, varför har dom inte fler?
Och sen undrar jag de me, finns det USB nu eller måste man fortfarande jaga reda på världens-äldsta-dator för att koppla upp sig?
Post Reply