tänkte inhandla ett nytt sprut å funderar på ett sm4!
vad är det som ingår i sm4? vilka spolar kan användas? funderar på om man kan köra med VAG spolar funkar det ? annars hur fungerar det med m5 3.8 soplarna? vad behövs köpas mer än spridare å spolar?
mvh Andreas
säljer ni några tändspolar typ msd med inbyggda tändsteg i? så man slipper att handla en dis 4 för 4900:- för att få det att fungera? ska ha grejerna på en s38 med överladd!
Bmwandreas wrote:Japp vi ska testa dom snart. 7000kr för ett kit med tändkablar och 6st spolar med inbyggda steg, ger 150mj per cylinder.
om jag använder VAG spolarna kan jag då köra seqventiell insprutning och direktfire? vet att jag kunde det på mitt gammla haltech e11 men vill ju dubbelkolla allt innan jag handlar
visst är det vm performace som mappar autronic va? eller går ni sånt åxå¨?
Passar på att fråga här också när det ändå finns en tråd
Autronic på M20 i E30, hur löser man det med givare, triggerhjul och sånt?
Har ett DIS-4 och MSD dubbelspolar.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Bmwandreas wrote:Japp det blir sekventionellt, men wastefire fast med spolar för varje cylinder.
Vi mappar. Har även dyno snart...
Varför blir det bara wastefire fast man kör med separata spolar med inbyggt steg i varje spole?
Eftersom det är 3 tändkanaler ut.
Hmm..de finns fyra
Men man använder dock bara 3 av dom givetvis. Fråga kolon, varför har dom inte fler?
Och sen undrar jag de me, finns det USB nu eller måste man fortfarande jaga reda på världens-äldsta-dator för att koppla upp sig?