Söker info om drifting.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
Giebat

Söker info om drifting.

Post by Giebat »

Tjenare. ja e 21 år och börjar fundera på att gå med i en klubb inom drifting och köra på bana. är de ngn som är ngn info om ca pris per år inom detta? däck bränsle mm.

Tack på förhand :D
ToTTeN

Re: Söker info om drifting.

Post by ToTTeN »

Giebat wrote:Tjenare. ja e 21 år och börjar fundera på att gå med i en klubb inom drifting och köra på bana. är de ngn som är ngn info om ca pris per år inom detta? däck bränsle mm.

Tack på förhand :D

3x pengarna du har råd med.

Vart bor du är en bra början.

Sen kika in lite drifting team på ex facebook

Börja med min :) https://www.facebook.com/TeamDisasterRacing?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
mrwressmark

Post by mrwressmark »

Klubbavgift ca 250 kr licens 250 kr, bil 50-300000 lycka till
Giebat

Post by Giebat »

fan. då sket de sig rejält då kan man säga... :/
Carlsson

Post by Carlsson »

mrwressmark wrote:Klubbavgift ca 250 kr licens 250 kr, bil 50-300000 lycka till
Licens 250kr? Licensen kostar 910kr om året!
Daniel Carlsson 070 46 174 24

335IM

M535

BMW 242
Pacman

Post by Pacman »

Wressmark menade nog avgiften för kursen. Nationell licens kostar 910:-/år MEN ska man bara köra Modified (dvs den enklare instegsklassen) eller bara tänker träna och inte tävla så finns det en möjlighet att bara lösa ut en ENKEL licens. Den kostar då runt 300:- för ett år istället. Den duger inte utomlands eller att tävla i mästerskap med, men ska man bara träna är det ett billigare alternativ.

Du börjar med att söka dig till en motorklubb som arrangerar driftingkörningar. Som flera påtalat så är det lättare att tipsa dig om en klubb om du berättar var du finns.

Sen kan du välja att bara köra själv, hjälpa till att arrangera, eller allra bäst bägge delar om vartannat. Det är bara du själv som sätter gränsen för hur mkt tid du vill lägga på detta.

Bilen behöver inte vara det som sätter gränsen. En duktig förare klarar att köra vilket skrot som helst :wink:

Lycka till, och låt ingen annan berätta för dig vad du kan eller inte kan!
Giebat

Post by Giebat »

jag bor i uddevalla 8 mil norr om göteborg :) ja hade tänkt att göra ett enkelt turbo bygge till en början med en Bmw med m50b25 motor runt 400-500hk, mest bara för skojj i början men senare när man blivit bra kanske börja lite seriösare :)

och vad ja sett så finns de inte så mycket klubbar nära här? elr har ja fel? :P
Carlsson

Post by Carlsson »

Giebat wrote:jag bor i uddevalla 8 mil norr om göteborg :) ja hade tänkt att göra ett enkelt turbo bygge till en början med en Bmw med m50b25 motor runt 400-500hk, mest bara för skojj i början men senare när man blivit bra kanske börja lite seriösare :)

och vad ja sett så finns de inte så mycket klubbar nära här? elr har ja fel? :P
Uddevalla det är ju grannkommun den seriösaste motorklubben som sysslar med drifting nära dig är nog Åmåls motorklubb dom har pratat på att annordna egna drifting träningar i sommar. Kontakta Lars Wising Markus kilberg eller Sebastian Kellgren så hjälper dom dig :)
Mvh Daniel

335IM

M535

BMW 242
sleepy86

Post by sleepy86 »

En rolig instegs variant är väl gatebil eller driftbash, men som ovan säger pengar eller vara jävligt bra i mun är en fördel att kunna ha,

Men en helg på rudskogen "gatebil" åker tors åker hem sön kostar med drivmedel till dragbil mat alla engångslicenser boende entre bränsle till bil å däck kostar ca 20-25 tusen en helg, då räknar jag med ca 15-20st nya däck ca 200-300lit etanol/bensin beräknat på att köra alla gånger man får vilket man vill, jag kör slut på 2st nya däck å 20lit soppa varje runda typ å det brukar vara ca 5 per dag.

Iår ska jag satsa mer åka fler hoppas på bättre avtal å fler sponsorer annars klarar man inte detta som svensson.

Driftbash en dag är betydligt billigare:)
http://Www.driftards.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Instagram: christerhoglund

http://www.garaget.org/sleepy" onclick="window.open(this.href);return false;
ToTTeN

Post by ToTTeN »

sleepy86 wrote:En rolig instegs variant är väl gatebil eller driftbash, men som ovan säger pengar eller vara jävligt bra i mun är en fördel att kunna ha,

Men en helg på rudskogen "gatebil" åker tors åker hem sön kostar med drivmedel till dragbil mat alla engångslicenser boende entre bränsle till bil å däck kostar ca 20-25 tusen en helg, då räknar jag med ca 15-20st nya däck ca 200-300lit etanol/bensin beräknat på att köra alla gånger man får vilket man vill, jag kör slut på 2st nya däck å 20lit soppa varje runda typ å det brukar vara ca 5 per dag.

Iår ska jag satsa mer åka fler hoppas på bättre avtal å fler sponsorer annars klarar man inte detta som svensson.

Driftbash en dag är betydligt billigare:)

En billig bmw med svetsad diff å ett packe med begagnade 195or klarar man sig en hel dag på driftbash för 1000kr + resa dit :)
Tobias Olofsson
0703101373
Dj_totten@hotmail.com
Giebat

Post by Giebat »

okej okej, men ngt sånt lät ju rätt kul ändå :) och kanske ett billigare sätt i början. åmål säger du? de är ju inte så lång ändå jämnfört med de flesta banor i sverige som ligger neråt :P
ole_m7

Post by ole_m7 »

En helg på gatebil behöver inte kosta mycket!

Dekk, man kör begagnade dekk!!!

bränsle såklart..

Skulle tro en hel helg kommer på typ 6000kr, med allt
Ole Kristian Noer
+4747869727
Carlsson

Post by Carlsson »

Går du med i Åmåls motorklubb så blir det absolut billigast då har du möjlighet att jobba som flaggvakt på gatebil 8)

335IM

M535

BMW 242
Giebat

Post by Giebat »

åh fan. aah blir ju lite billigare däck då om man kör på begagnade. aah ska bara starta mitt bygge snart när ja har pengar :P
ole_m7

Post by ole_m7 »

Och om du er med i åmåls motorklubb kan du få lite begagnade dekk från mej med, da jag är med dom och nes mk som har flaggningen på gatebil. Ennu bettre e det på mantorp, da vi har fri inngång, free kjörning på bana och inget jobb :)
Ole Kristian Noer
+4747869727
Giebat

Post by Giebat »

okay :P låter ju riktigt nice faktiskt. vilken är nes mk? :) jaha fan :P men tar nog ett tag innan ja behöver däck :P har inte börjat med mitt bygge än :P
Post Reply