ang 765 plattan
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
ang 765 plattan
skulle vilja veta den yttersta diametern på tryckplattan, samt hur liten den kan bli om man skulle behöva svarva av den, dvs om man kan ta nån mm eller så på diametern.
tror nämligen mitt svänghjul (som igentligen är anpassat för 215mm lamell) blir lite tight. vet att det går å få på 228mm platta men tveksamt om 240mm får plats.
tror nämligen mitt svänghjul (som igentligen är anpassat för 215mm lamell) blir lite tight. vet att det går å få på 228mm platta men tveksamt om 240mm får plats.
Jag har kommit fram till att det får plats i svepet iallafall.
Tänkte på det att jag måste ju lämna in mitt svänghjul på svarvning å omstiftning/gängning för tryckplattan.
Är det samma hålbild på tryckplattan som till nån annan tryckplatta
tex om jag tar en tryckplatta från en bmw e28 m535 å använder som mall när jag svarvar svänghjulet kommmer 765 plattan passa sen??
Tänkte på det att jag måste ju lämna in mitt svänghjul på svarvning å omstiftning/gängning för tryckplattan.
Är det samma hålbild på tryckplattan som till nån annan tryckplatta
tex om jag tar en tryckplatta från en bmw e28 m535 å använder som mall när jag svarvar svänghjulet kommmer 765 plattan passa sen??
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
knotan wrote:Jag har kommit fram till att det får plats i svepet iallafall.
Tänkte på det att jag måste ju lämna in mitt svänghjul på svarvning å omstiftning/gängning för tryckplattan.
Är det samma hålbild på tryckplattan som till nån annan tryckplatta
tex om jag tar en tryckplatta från en bmw e28 m535 å använder som mall när jag svarvar svänghjulet kommmer 765 plattan passa sen??
Japp så kan du göra.
en fråga till nu då
prata med en snubbe å han sa att det krävdes nån speciallamell för att det ska funka, står ju inget om det i shoppen.
har ju just skaffat en lamell från en 5351 e28, har tryckplattan från samma å ska svarva svänghjulet efter.
är det säkert att jag inte behöver nån annan lamell med
prata med en snubbe å han sa att det krävdes nån speciallamell för att det ska funka, står ju inget om det i shoppen.
har ju just skaffat en lamell från en 5351 e28, har tryckplattan från samma å ska svarva svänghjulet efter.
är det säkert att jag inte behöver nån annan lamell med
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Hardstyler
- Posts: 160
- Joined: 20 Nov 2005, 22:30
Bäckis wrote:Det här med lamellens tjocklek kan man ju diskutera. Vi har kört 8mm i alla år och vi har ALDRIG haft en slirande koppling.
Med 765 plattan kan det vara klokt att åka sinter då den plattan är väldigt stark, så har man tung bil och mkt mos så kan original lamellen explodera.
usch. jag som ska ha den tryckplattan ENBART för å ha tillräckligt med power utan sinter
ska jag behöva köpa en sinter nu så blir man ju lite ledsen
kan jag inte bygga en organisk lamell för stumt nav då?? eller är det att organiska "lamellen" i sig inte klarar av det???
Bäckis wrote:Sachs har en organisk lamell som håller, men den är SVINDYR.
Montera original och hoppas på det bästa.
jo jag vet. har kollat på den å den är ju typ 4ggr dyrare så känns som lite overkill.
får väll bli std lamell å hoppas på det bästa.
jobbigt bara om den raserar å motorn övervarvar å rasar lr liknande.
men va sägs om å fixxa dit lamellskivorna från en "vanlig" lamell på ett stelt centrum??
Tex volvo 940 har ju stelt 240mm nav. bara flytta över skivorna till den å tiga dit bmw gamla nav
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta