Tjena, jag är helt ny inom bmw osv, men köpte av en bekant som köpte en 325 havererad av en bekant till honom, och jag va i behov av bil+ nå kul, o aldrig ägt en bmw tidigare, så de blev köp innan ens bilen va ihop igen,
bilen är import ifrån tyskland 97, och haft 1-2 ägare sen import,
till de roliga så tog jag fram mått m,m för att se för kul skull, bra visade de sig vara, den är nämnligen uppborrad ifrån 84mm, till 86 me slaglängd på 76mm,
större spjällhus, sportavgas osv, gissar på flödesmätt portning eller snabbt klabb, tror mer på de 1a efter mer som går,.
tog numren på kammarna för o se va de va om de va nå mer skoj eller om de va standard, sökte o hitta att de va nånting nånting o ja, kul tänkte jag,
snabbt, bilen kom ihop, höll 2 dagar sen blev 12 insugs ventiler rensade, suck, läste på mer o insåg va som blev fel, ja man lär sig väll,,
nu så skulle allting på plats för att äntligen komma igång igen, o givetvis så händer de värsta som kan hända, båda kammarna brast,, ett PAR svordomar senare, aja suck skriver ner numren ifrån insugs kammen för o hitta ett matchande par, joho du, de man hittar efter mer efterforskning så visade de sig va nånting me trimkammar osv, därför som jag skriver en tråd för o se om någon mer kan säkerställa på mina misstankar, de verkar va trim kammar ifrån http://www.turnermotorsport.com/BMW-E36 ... hafts.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; , ytterligare många mer vulgära svordomar här hemma när man troligtvis har knäckt kammar för 12.000.
så vet någon va de kan va för kammar eller har jag knäckt 2 st dyra trimkammar,
kan ta fram mått, på kammarna samt nr på avgaskammen om de är intressant,
tack för mig så länge,
insugs kamnr, 1738 369 gc 0967
m50b25tu, e36, trim, haveri
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren