hur byter man kupéfläkt bmw e36

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
kevinmakinen

hur byter man kupéfläkt bmw e36

Post by kevinmakinen »

Jag har lite problem med min kupé fläkt den har slutat fungerat helt och jag behöver byta den.

Vart sitter kupéfläkten på bmw 320 e36 touring ?
e30mattias

Re: hur byter man kupéfläkt bmw e36

Post by e30mattias »

I princip alla BMW:n har väl den i motorrummet, nere vid framrutan, i mitten.

Tyvärr inte så trevliga att byta. Börja plocka isär strax bakom cylinderlocket, först kommer du råka på ett coupe filter, sen lite plastpytor så hittar du motorn.

Plocka bort så mycket som möjligt, är det trångt så händer det lätt att man har sönder vingarna på plasthjulen på nya motorn (mycket känsliga), och då är det bara att plocka bort igen. Kommer ha oljud. Lovar.

Har bytt på en del BMW:s, aldrig e36 dock.

Det är inte motståndet som är söndrigt då? Stendöd motor på ALLA hastighets lägen? Säkring hel? Annars lutar det motor söndrig motor JA.

MVH.
Med vänliga hälsningar, Mattias Björkskog.

Bilmekaniker till vardag.

Bygger M20 Turbo.

Nisvo Motorsport

When you feel like quitting, remember why you started.
If you feel like you're under control, you're just not driving fast enough.
kevinmakinen

Post by kevinmakinen »

okej tack så mycket. Så du tror att den sitter på samma ställe som dom andra bmw:n som du har bytt på? Den är verkligen stendöd på alla hastighets lägen. den funkade ibland då å då men nu har den verkligen slutat fungera helt å hållet kommer ingenting från den längre.
TreLingon

Post by TreLingon »

kevinmakinen wrote:okej tack så mycket. Så du tror att den sitter på samma ställe som dom andra bmw:n som du har bytt på? Den är verkligen stendöd på alla hastighets lägen. den funkade ibland då å då men nu har den verkligen slutat fungera helt å hållet kommer ingenting från den längre.
Den sitter där han förklarar.. Gå efter beskrivningen så går allt bra !
Post Reply