Här diskuteras chassie och övriga bilen, ej motor.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
Palmér
Posts: 36 Joined: 17 Jun 2011, 09:36
Post
by Palmér » 23 Feb 2014, 12:48
photo hosting
Blev lite väl ivrig över att få bort innre brickan till hjullagret och hade inga vettiga verktyg. Så jag kapade bort brickan varpå jag kapar ett 2mm spår i navet...
Kommer det att påverka funktionen eller är det bara att smacka ihop?
Last edited by
Palmér on 23 Feb 2014, 21:16, edited 2 times in total.
Casy
Posts: 1105 Joined: 28 Aug 2009, 10:16
Location: Östersund
Post
by Casy » 23 Feb 2014, 19:11
turbobil eller standard? såg mindre trevligt ut iaf..
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
Palmér
Posts: 36 Joined: 17 Jun 2011, 09:36
Post
by Palmér » 23 Feb 2014, 21:09
Casy wrote: turbobil eller standard? såg mindre trevligt ut iaf..
Standard än så länge
Kostar inte många kronor att handla nytt. Fast spåret bör dock inte påverka funktionen..
Casy
Posts: 1105 Joined: 28 Aug 2009, 10:16
Location: Östersund
Post
by Casy » 23 Feb 2014, 22:23
om det påverkar hållbarheten så påverkar det funktionen.. skulle jag vilja säga:)
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
deltapim
Posts: 554 Joined: 27 Feb 2009, 02:46
Location: 08 land
Post
by deltapim » 24 Feb 2014, 11:45
Hade bytt alla dar i veckan:)
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Palmér
Posts: 36 Joined: 17 Jun 2011, 09:36
Post
by Palmér » 25 Feb 2014, 21:12
Vågade inte chansa så fick bli 2 nya nav
bmw_fredde
Posts: 4015 Joined: 20 Nov 2005, 19:25
Location: Vadstena
Post
by bmw_fredde » 25 Feb 2014, 21:48
Har kört sådär på massor bilar har aldrig vart nått problem... allt från 150 till 1000hp