Hatt haft båt i princip sen ja föddes men tänkte testa nått nytt snart!! Motorbåt med BMW turbo inombordare
Men ja har ingen koll på vad dreven håller för effekt, har kollat lite på mercruser bravo 1 med 1,50 utväxling.
Men kan inte hitta nånstans vad dom tål för effekt!
Nån som vet?
Vill helst åka 70knop så man kan spöa lite vattenskotrar
Bmw_Fredde> Tror du inte det kan bli lite hög belastning (under lång period) för att ha turbokonverterad motor i båt? Iof kanske lättare med kylningen där.
En lite nyare Bmw diesel i båt annars hade ju vart riktigt nice!
Jag hade en kund i slutet av sommarn som har en M60B40 med kompressor i en daycruiser, var 22 fot har jag för mig. Väntar fortfarande på feedback hur den går, vet inte om han fått fart på den ännu. Men räknade med att landa runt 450 hk. Han hade till och med ett E34 instrument i båten
Lycka till med projektet, vore kul höra hur det gick till sommarn om du får ihop nått!
Med vänlig hälsning//
A.Fekzen
Mycket vrid spar tid! http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
FekZen wrote:Bmw_Fredde> Tror du inte det kan bli lite hög belastning (under lång period) för att ha turbokonverterad motor i båt? Iof kanske lättare med kylningen där.
En lite nyare Bmw diesel i båt annars hade ju vart riktigt nice!
Jag hade en kund i slutet av sommarn som har en M60B40 med kompressor i en daycruiser, var 22 fot har jag för mig. Väntar fortfarande på feedback hur den går, vet inte om han fått fart på den ännu. Men räknade med att landa runt 450 hk. Han hade till och med ett E34 instrument i båten
Lycka till med projektet, vore kul höra hur det gick till sommarn om du får ihop nått!
Med vänlig hälsning//
A.Fekzen
Det blir det säkert men måste bara testa! Rakt 3,5" med endast lite kylvatten som "stör" ljudet
Det vore intressant å höra hur det funka!
Om det blir nått av projektet så kommer det upp en tråd!