Hur ser det ut i fyrhjulingsvärlden idag?
Har tänkt handla en för snöröjning och arbete i skog och mark. Det ska vara riktiga prylar som klarar riktigt arbete. Inte något hobbybruk.
Vilka märken ska man satsa på? Vilket märke gör bäst tillbehör? Andra tips?
Det är ganska stora pengar för en liten maskin så alla tips är varmt välkomna.
Tusen tack för tips.
Vilken fyrhjuling bör man satsa på?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vilken fyrhjuling bör man satsa på?
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Re: Vilken fyrhjuling bör man satsa på?
Jag har en canam renegade 800x -08 och jag är supernöjd! Finns inget den inte klarar av och jag är verkligen imponerad av effekten!
Börjar komma ner ganska hyffsat i pris också på begagnat marknaden.
Börjar komma ner ganska hyffsat i pris också på begagnat marknaden.
E30 chevy 383 dragster
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
E30 325im -87
E30 318 touring alpina replica -91
Christer Cederqvist
tel:0704-534155
Bmwkrille@icloud.com
Yamaha eller polaris brukar väl vara i topp för skogsarbeten
En Honda gör inte bort sig i skogen..... Ska du köra mkt i skogen så prova en med servostyrning, inte fel att ha... och likadant med större/grövre mönster på däcken
Här finns ett forum: http://www.atvforum.se/Forum/index.php? ... tion=forum" onclick="window.open(this.href);return false;
Här finns ett forum: http://www.atvforum.se/Forum/index.php? ... tion=forum" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tingsdalsracer
Jobbar i skogen med plantering och kör med en Yamaha grizzly 550 med servo, räcker till mkt bra. Ju större maskin, ju bredare och klumpigare blir den i skogen. Drar en vagn fullastad på ca 500-600kg varje vända och den funkar bara fint, kör med kedjor i skogen. Ta gärna den repfria lacken, vinröd metallic typ. Vanlig plast ser taskig ut efter ett par vändor i skogen samt köp skärmbreddare, bra att få förvarning om det börjar bli trångt. Hellre offra en breddare än skärmkanterna
Sitter en väldans bra vinsch på den oxå
Sitter en väldans bra vinsch på den oxå
Patrik Axelsson Mobnr. 070-6755009
Provade en grizzly 700 med servo i somras och den kändes helt ok. Har själv en polaris 800 och den är riktigt klumpig att brottas med i skogen. Blir då ingen mer polaris för min del iaf. Men plogkonstruktionen på polarisen är jag nöjd med, skulle inte vilja ha en sån där man hänger på dragkroken som vissa har. Blir nog en renegade om jag ska byta för den är helt klart den roligaste fyrhjuling jag provat.
Renegade är trevliga hjulingar om man inte ska ut i skogen mycket och leka/jobba för den har en kortare hjulbas och kör fast lättare men med den kan man ju även åka lite på bakhjulen då den är lite av en hybrid. Arbetarhjulingens motor men ett lite sportigare chassie.
Ja har haft både renegade,outlander,ds450 och en xmr och ska man åka bra i skogen så är ju xmr att föredra då du kan ställa höjden och hådheten på dämparna i olika lägen med bara 2 knapptryck på displayen. Har själv beställt en xmr 650 med baddats igår. Har kört mycket skog och surhål i mina dagar å de ja kan se är att vill man inte köra fast så är de Yamaha,can-am,polaris man ska satsa på. Självklart är dom dyrast men man får ju vad man betalar för.
Sent from my C6603 using Tapatalk
Ja har haft både renegade,outlander,ds450 och en xmr och ska man åka bra i skogen så är ju xmr att föredra då du kan ställa höjden och hådheten på dämparna i olika lägen med bara 2 knapptryck på displayen. Har själv beställt en xmr 650 med baddats igår. Har kört mycket skog och surhål i mina dagar å de ja kan se är att vill man inte köra fast så är de Yamaha,can-am,polaris man ska satsa på. Självklart är dom dyrast men man får ju vad man betalar för.
Sent from my C6603 using Tapatalk