hejsan vänner!
Jag märkte idag att min e34 vart plaskblöt i mattorna på högra sidan av bilen, fram och bak, även lite under batteriet.
vänstra sidan vart torr, bilen har stått still i ett par månader varav det har kommit ett par riktiga skurar över den. Det är taklucka på bilen. Övriga lister kring dörrar ser OK ut. (rinner väl ändå inte in i bilen om en list i dörren skulle vara paj? utan ner längs med dörren och ut över tröskeln?
Packningen ser lite halvdan ut på vissa ställen kring luckan, tror ni det är här det läcker in? På högra sidan isåfall eftersom att det bara är på höger det är blött?
är det långsynt? vill gärna ha problemet löst så snabbt som möjligt som ni förstår då den står ute just nu..
mvh
läcker in i min e34? Blöta mattor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: läcker in i min e34? Blöta mattor
Garanterat takluckan.
Var likadant på min E34, första gången jag åkte in och tvättade bilen så började det droppa från taket.
Var likadant på min E34, första gången jag åkte in och tvättade bilen så började det droppa från taket.
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:Garanterat takluckan.
tackar, bör jag lämna in den på verkstad för byte av alla lister i luckan eller fixar man sånt lätt själv?
Frågan borde kanske istället formuleras såhär, är det någon som bytt listerna till luckan och som kan berätta hur svårt det var?
/ richard
Last edited by ricke on 22 Oct 2013, 17:26, edited 2 times in total.
Går nog att byta själv relativt enkelt med lite tålamod =)ricke wrote:Hansa wrote:Garanterat takluckan.
tackar, bör jag lämna in den på verkstad för byte av alla lister i luckan eller fixar man sånt lätt själv?
Frågan borde kanske istället formuleras såhär, är det någon som bytt listerna till luckan och som kan berätta hur svårt det var?
/ richard
Lincoln Continental -68
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
949whp M30 - SÅLD
073-828 0005
Hansa wrote:Går nog att byta själv relativt enkelt med lite tålamod =)ricke wrote:Hansa wrote:Garanterat takluckan.
/ richard
värt ett försök
Det är denna listen vi pratar om va?
Ja precis, går att beställa en lite tjockare än original på bmw, kolla upp art nummer på realoem.
Kan också vara Skit som täppt till dräneringsrören som då får till följd att det svämmar över, d får du ta ner innertak för att komma åt dom.
Kan också vara Skit som täppt till dräneringsrören som då får till följd att det svämmar över, d får du ta ner innertak för att komma åt dom.
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
M5 -90
840 -93
528 -98
Typsikt nu när jag har så mycket annat att göra med bilen