m50 kolvar,stakar,vev
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
m50 kolvar,stakar,vev
kan man köra b25 kolvar 130mm stakar och 2,8 vev? eller kommer kolvarna gå ner förlångt och ta i? eller blir geometrin fel?
bmw e34 m5
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
bmw e28 m535 m50 turbo
bmw e91 325xi
peter sund-lundblad
073-8389177
Re: m50 kolvar,stakar,vev
Nei det går ikke.
B25 stempelet er 6,38mm høyere enn B28 stempelet fra pinnen. Og tar du av 5mm på rådelengden har du fremdeles 1,38mm for høyt stempel. Det vil gjøre det motsatte av det du ønsker, altså øke kompen og stempelet kan ta i toppen.
M50B25 non-vanos engine:
Bore - 84mm
Stroke - 75mm
Rod - 135mm
Piston compression height - 38.2mm
M52B28
Bore - 84mm
Stroke - 84mm(forged crank)
Rod - 135mm (forged)
Piston comp.height - 31.82mm
B25 stempelet er 6,38mm høyere enn B28 stempelet fra pinnen. Og tar du av 5mm på rådelengden har du fremdeles 1,38mm for høyt stempel. Det vil gjøre det motsatte av det du ønsker, altså øke kompen og stempelet kan ta i toppen.
M50B25 non-vanos engine:
Bore - 84mm
Stroke - 75mm
Rod - 135mm
Piston compression height - 38.2mm
M52B28
Bore - 84mm
Stroke - 84mm(forged crank)
Rod - 135mm (forged)
Piston comp.height - 31.82mm