Va iväg å köpte en dator för nån månad sen som jag har kört via HDMI->Reciever->Tv utan bekymmer fram till nu. Förra veckan använde jag det som vanligt att köra spotify innan jag for till en polare på fredagen. Sen skulle jag göra samma sak på lördag, men då kommer det upp en ruta som säger att jag behöver köra med en extra kabel (DVI). Har endast stängt av datorn när jag for på Fredagen och startat igen på Lördagen. Någon som vet varför den har blivit så eller hur jag får tillbaka ljudet över HDMI? Det gäller Windows 8.
Mvh Jens
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Laptop till Tv - Ljudproblem
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Re: Laptop till Tv - Ljudproblem
Om du har en ljudikon nere i högra hörnet.
Koppla in all utrustning sen högerklicka på ikonen. Välj "playback devices" sen trycker du på det alternativet du vill ha och anger det som standard.
Annars gå in på kontrollpanelen och gör samma sak
Koppla in all utrustning sen högerklicka på ikonen. Välj "playback devices" sen trycker du på det alternativet du vill ha och anger det som standard.
Annars gå in på kontrollpanelen och gör samma sak
Måns Alm
mans.alm@live.se
mans.alm@live.se
-
Sv: Laptop till Tv - Ljudproblem
Nu när jag pluggade in de igen så funkade de direkt. Jävligt konstigt! Men jag får prova göra så om de jävlas igen! Tack å bock.
Mvh Jens
Mvh Jens
Re: Laptop till Tv - Ljudproblem
Jag kör tung hifistereo med rcakabel - externt ljudkord - dator, strular ibland genom o tystna helt osv!
Men de löser man genom omstart av stereo och dator
Men de löser man genom omstart av stereo och dator
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;