E30 brembo ok, s3 skivor, fälgval.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
E30 brembo ok, s3 skivor, fälgval.
Hej.
Behöver hjälp med fälgval till min e30.
Jag ska köra på brembo ok med s3 skivor (312mm) på 51mm fjäderben.
Så undrar lite vad man får på för fälgar?
Tycker själv att Borbet A fälgarna är riktigt fet på e30 men vet inte om jag får på dom.
Så kom gärna med förslag på vad ni kör eller nått ni vet passar.
Mvh
Tycker själv att Borbet A fälgarna är riktigt fet på e30 men vet inte om jag får på dom.
Mvh
- Nemesis_turbo
Re: E30 brembo ok, s3 skivor, fälgval.
jag har 3 uppsättningar 17" till våran e30.. samtliga kräver spacers från 16 till 32mm
Okej, har läst att det går med vissa 16" också?
Vad är det för ET på fälgarna då?:)
Vad är det för ET på fälgarna då?:)
- Nemesis_turbo
kommer inte ihåg men är samma et på alla mina fälgar dock skiljer sig designen på dem ena uppsättningen kräver bara 16mm för ekrarna går långt ut.. är alltså ekrarna som tar i oket.... 16 kan säkert gå det med om det är rätt design på fälgen...
Okej tack för svar:) jag får forska lite i de där:)
Borbet A i 16" passar tyvärr inte, har testat. Jag kör med BBS LeMans-kopior i 17", dock med 25mm spacer för att gå klar från oket. Har en uppsättning med 16" som just precis går, fast då kan jag inte ha kvar avbalanserningsviktor inuti fälgen längre.Eljest wrote:Hej.
Mvh
För att gå klar av oken, kommer dem flesta fälgarna bygga mycket utåt..
Okej tack för info:) vad kör du med för tum på BBS LeMans fälgarna fram då?TT E30 wrote:Borbet A i 16" passar tyvärr inte, har testat. Jag kör med BBS LeMans-kopior i 17", dock med 25mm spacer för att gå klar från oket. Har en uppsättning med 16" som just precis går, fast då kan jag inte ha kvar avbalanserningsviktor inuti fälgen längre.Eljest wrote:Hej.
Mvh
För att gå klar av oken, kommer dem flesta fälgarna bygga mycket utåt..
Mvh
Jag kör med xxr 530 et25 tror jag de är 8.25 tum bred 17 tum , går dit som minst 10mm spacer men har nu 15mm så de finns lite marginal mot coilovern 

E30 m20b27 turbo
Okej tack för hjälpsam info:)
Hur nära ligger oket mot ekrarna med 15mm spacer? Och kör du samma bromssetup som skrivet ovan?Lindberg_ wrote:Jag kör med xxr 530 et25 tror jag de är 8.25 tum bred 17 tum , går dit som minst 10mm spacer men har nu 15mm så de finns lite marginal mot coilovern
Bilar: BMW M3 E46 -02, 2002Tii -75, 1600-2 -68 och VW Buss -74
De är ändå inte jätte tajt ca5-10mm kanske. s3skivor och brembo 4kolv okCasy wrote:Hur nära ligger oket mot ekrarna med 15mm spacer? Och kör du samma bromssetup som skrivet ovan?Lindberg_ wrote:Jag kör med xxr 530 et25 tror jag de är 8.25 tum bred 17 tum , går dit som minst 10mm spacer men har nu 15mm så de finns lite marginal mot coilovern

E30 m20b27 turbo