Page 1 of 1
Garrett GT
Posted: 03 Jan 2007, 01:30
by TurboTore
Noen som har fått prøvd f.eks GT35 på S50? Hvordan ble ev. resultatet?
Posted: 03 Jan 2007, 08:41
by Bmwandreas
1.06 tycker jag du ska ha.
Posted: 03 Jan 2007, 17:48
by TurboTore
Bmwandreas wrote:1.06 tycker jag du ska ha.
Ja..jeg har tenkt mer og mer på 1.06 selv også.
Mange som kjører 0.82 på US S-motorer med bra resultat,men Euro-motoren er nok langt mer effektiv og har også et høyere maks turtall. US-motorene har maks ladetrykk ved ca 3500-3600omd og vil anta at Euro-motoren gir ladetrykk enda litt tidligere. Er også litt redd 0.82-huset vil "kvele" motoren på høye turtall.
Vet du noen som har forsøkt begge A/R på Euro S50?
Takker!
Posted: 03 Jan 2007, 20:58
by Bmwandreas
Vi har kört en SC61 med största trimmet, det är nästan en GT35 fast utan kullager. Det var på en S50B32 euro, och det var fan fullt(0.5 bar) vid 2500rpm. Det var med A/R 0.84.
Hade jag köpt GT35 till S50 hade jag självklart köpt 1.06 avgashus.
Posted: 06 Jan 2007, 22:55
by kristov
Bmwandreas wrote:Vi har kört en SC61 med största trimmet, det är nästan en GT35 fast utan kullager. Det var på en S50B32 euro, och det var fan fullt(0.5 bar) vid 2500rpm. Det var med A/R 0.84.
Hade jag köpt GT35 till S50 hade jag självklart köpt 1.06 avgashus.
Vad hände med laddtrycket på höga varv med en SC61 då?
Posted: 07 Jan 2007, 02:18
by Bmwandreas
Det höll 0.5 bar till varvstopp.
Den är inte direkt bottnad vid 0.5 bar.
Men 1 bar så borde den gå fullt på en 3.2 lit...
Posted: 07 Jan 2007, 12:56
by kristov
Bmwandreas wrote:Det höll 0.5 bar till varvstopp.
Den är inte direkt bottnad vid 0.5 bar.
Men 1 bar så borde den gå fullt på en 3.2 lit...
Hur blev mottrycket?
Posted: 07 Jan 2007, 16:43
by Bmwandreas
Mättes inte, inte nödvändigt med 0.5 bar.