Garrett GT

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
TurboTore
Posts: 137
Joined: 30 Oct 2006, 20:14
Location: Oslo / Vinstra, Norge

Garrett GT

Post by TurboTore »

Noen som har fått prøvd f.eks GT35 på S50? Hvordan ble ev. resultatet?
Normality is the death of personality

----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

1.06 tycker jag du ska ha.
TurboTore
Posts: 137
Joined: 30 Oct 2006, 20:14
Location: Oslo / Vinstra, Norge

Post by TurboTore »

Bmwandreas wrote:1.06 tycker jag du ska ha.
Ja..jeg har tenkt mer og mer på 1.06 selv også.
Mange som kjører 0.82 på US S-motorer med bra resultat,men Euro-motoren er nok langt mer effektiv og har også et høyere maks turtall. US-motorene har maks ladetrykk ved ca 3500-3600omd og vil anta at Euro-motoren gir ladetrykk enda litt tidligere. Er også litt redd 0.82-huset vil "kvele" motoren på høye turtall.

Vet du noen som har forsøkt begge A/R på Euro S50?

Takker!
Normality is the death of personality

----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Vi har kört en SC61 med största trimmet, det är nästan en GT35 fast utan kullager. Det var på en S50B32 euro, och det var fan fullt(0.5 bar) vid 2500rpm. Det var med A/R 0.84.

Hade jag köpt GT35 till S50 hade jag självklart köpt 1.06 avgashus.
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Bmwandreas wrote:Vi har kört en SC61 med största trimmet, det är nästan en GT35 fast utan kullager. Det var på en S50B32 euro, och det var fan fullt(0.5 bar) vid 2500rpm. Det var med A/R 0.84.

Hade jag köpt GT35 till S50 hade jag självklart köpt 1.06 avgashus.
Vad hände med laddtrycket på höga varv med en SC61 då?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Det höll 0.5 bar till varvstopp.
Den är inte direkt bottnad vid 0.5 bar.
Men 1 bar så borde den gå fullt på en 3.2 lit...
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Bmwandreas wrote:Det höll 0.5 bar till varvstopp.
Den är inte direkt bottnad vid 0.5 bar.
Men 1 bar så borde den gå fullt på en 3.2 lit...
Hur blev mottrycket?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Mättes inte, inte nödvändigt med 0.5 bar.
Post Reply