Bränslekylare
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Bränslekylare
Funderar på ifall man ska montera en bränsle kyl i vinter.
Är de någon som åker med de?
Fördelar/nackdelar?
Ordet är fritt!
Är de någon som åker med de?
Fördelar/nackdelar?
Ordet är fritt!
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
- Danneeandersson
- Posts: 989
- Joined: 03 Sep 2011, 14:52
- Location: Finspång
Re: Bränslekylare
Är också nyfiken, känt att returslangen är ganska ljummen efter kort körning.
When you want to succeed as bad as you want to breethe, then you'll be successful.
Re: Bränslekylare
Så länge den är såpass stor at den inte stryper nåt så ser jag inget annat än fördelar..
When the flag drops, the bullshit stops!!
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
E30 350i M-Tech2, V12 Biturbo
Tråd: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49791" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: Bränslekylare
Se till att ha mer än halvtank så ser ja inte vrf man ska ha nåt som kyler.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bränslekylare
Ha precis, blir en stor grej på tryck sidan.
Pga överdimetionerat soppa system, samt att soppan kyler insugsluften.
Har även läst mig till att e85 förbränns bäst mellan 0 och 20 grader så win win ser ja de som.
Pga överdimetionerat soppa system, samt att soppan kyler insugsluften.
Har även läst mig till att e85 förbränns bäst mellan 0 och 20 grader så win win ser ja de som.
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: Bränslekylare
Har du försökt tända upp ett stormkök med rödsprit på vintern nån gång? Går det lättare andra gången när det brunnit ut och man fyller på rödspriten i varm brännare?
Etanol brinner INTE bättre kall!
Etanol brinner INTE bättre kall!
Re: Bränslekylare
Hur skulle en sådan kyl se ut? eller finns de redan? ska den kyla bränslet med fart vind eller med hjälp av el, typ som ett kylskåp?
Låter helt klart intressant
Låter helt klart intressant

E30 m20b27 turbo
Re: Bränslekylare
Sitter under bilen original på många moderna dieselbilar pga det höga tryck dom jobbar med. Går säkert att plocka en sån på skroten. Ser lite ut som bak på ett kylskåp på de jag sett, dvs slingor med lite flänsar på.Lindberg_ wrote:Hur skulle en sådan kyl se ut? eller finns de redan? ska den kyla bränslet med fart vind eller med hjälp av el, typ som ett kylskåp?
Låter helt klart intressant
Tobbe Hellman - Ängelholm.
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 318is (M42) Turbo: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =2&t=71706" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bränslekylare
De flesta org bilar använder nå elektriska komponenter (hex krafter enligt mig) för att kyla soppan.
Ja kommer montera ett "scoop" under bilen med en kanal till kylaren
Ja kommer montera ett "scoop" under bilen med en kanal till kylaren
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: Bränslekylare
Har en på min m5:à, tog en fin oljekylare från en c63 amg & svetsade på an6 nipplar & satte den i fronten. Den är kopplad mellan tryckregulator & railen. Har en 40 liters tank & 3st 044:or så bränslet blir varmt annars.
Re: Bränslekylare
de är inte för att kyla bränslet så mkt som möjligt, de är bara för att sänka temperaturen på såsen som blir pga pumparna.
sen så kyler etanolen insugsluften på samma gång, och de är ju bra
sen så kyler etanolen insugsluften på samma gång, och de är ju bra
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
Re: Bränslekylare
deltapim wrote:de är inte för att kyla bränslet så mkt som möjligt, de är bara för att sänka temperaturen på såsen som blir pga pumparna.
sen så kyler etanolen insugsluften på samma gång, och de är ju bra
Det där lät lite luddigt.
Du vill inte kyla bränslet men sänka tempen på såsen.
Är inte såsen= bränslet?
Och kyla = sänka tempen?

Monterar du en kylare så vill du sänka tempen på bränslet.
Tempen blir helt enkelt vad den blir och kylaren går alltid i ett läge = fullt.
Tror inte blownM5 styr det hela på nåt sätt utan det är bara monterat för att kyla hela tiden.
Skärmvalsning....
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Utrustning uthyres / valsning utföres.
Re: Bränslekylare
Ni som kört med det, hur är erfarenheterna??
http://www.garaget.org/mike
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk
BMW 525 E12 -75 många vilda hästar....
BMW 530dA M-Sport F11 Touring
Saab 9-3 Trionic 5 "TwinPipe" +500hk