Page 1 of 1

M54, VS m50 insug

Posted: 27 May 2013, 20:44
by tlantz
Någon som kört mycket laddtryck på m54 insuget? Funderar på att bygga om och köra med m50 insuget istället då det är en del vevhus utgångar på m54
Någon som pluggat och laddat på 2 bar?

Lägger in några bilder så ni ser skillnaden. Kan man svetsa igen uttagen på toppen (dom små) och sen köra med m50 insuget?
Det jag vill svetsa igen är små kanalerna som går ner till insugsventilerna då m50 insuget inte har dom kanalerna.
Image

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 27 May 2013, 23:43
by bmw_fredde
Gänga å dra i nån stoppskruv eller liknande istället då slipper du ju svetsa!

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 28 May 2013, 06:33
by tlantz
bmw_fredde wrote:Gänga å dra i nån stoppskruv eller liknande istället då slipper du ju svetsa!
Kan jag också göra :)
men det är väl lugnt att göra så? Bara det blir tätt.

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 28 May 2013, 06:59
by bmw_fredde
Det lär va lungt men porta upp toppen så det matchar nya insuget bara :)

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 28 May 2013, 07:15
by jorgen
Det är lugnt. Smidigast är som sagt att gänga i stoppskruv.

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 31 May 2013, 14:19
by AsLoT
Kika min projekttråd på Z3an på sävar, gjorde precis det där.

Porta och drog i stoppskruv.

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 23 Dec 2014, 06:53
by spetsen
Så det är alltså bara att gänga stoppskruv i extra hålen. Porta toppen och på med m50insug?

Någon som gjort någon effektmätning eller så efteråt?

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 23 Dec 2014, 10:33
by erikjakan
vi bromsade 700whp hos maxxtuning på 2,2 sen körde vi på 2,5 ett bra tag, funkar fint!

Re: M54, VS m50 insug

Posted: 16 Feb 2016, 21:00
by VeboMacce
erikjakan wrote:vi bromsade 700whp hos maxxtuning på 2,2 sen körde vi på 2,5 ett bra tag, funkar fint!
Detta alltså med m50 plastinsug ?
Vilken turbo ?