
bilen er en 1975 mod volvo 242 som blir brukt mest til bane kjøring

så her kommer litt specs på bilen
Motor:
toyota r6 2jz-gte med singel turbo
precision 6266 turbo
precision 1000cc dyser
Custom innsug
HKS fuel rail
aeromotiv btr a1000
mines justerbare kamhjul
HPO grenrør med t4 flens
precision 46mm wastegate
gates kevlar racing register reim
HPO alu radiator
HPO alu intercooler
HPO 2x15raders oljekjølere
HPO LS1 coiler 6stk
MSD superconductor 8,5mm pluggledninger
vi-pec v44 data sprut og motoren skal gå på E-85
Gir:
Toyota R 154 girkasse
Tilton OTII 2platet clutsh
Custom dreid svinghjul
Howe utløserlager
custom mellomaksel med joke fra R154 kassa
volvo 1030 aksel med detroit locker sperre
Understell:
rørbærearmer foran med ekstra mye camber
unibols endeledd
custom race coilovere foran med bilstein racing dempere
justerbare topplagringer
omsveisa spindler for mer rattutslag
shimsa tannstang for mer rattutslag
330x32mm bremseskiver med 8stempla D2 calipere foran
orginale volvo bremser med slissa skiver og ferodo racing klosser bak
moment stag i bakstilling med unibols og justering
panhard stag med unibols og justering
custom fester til moment stag i gulvet med bur opp i hjulhusene bak
Gaz gold 2way dempere med flasker bak
custom øvre feste bolt
compomitive mo6 8x17 felger med r888 dekk
Innvendig:
fult bur
2x sparco stoler
compbrake pedalboks
HPO hydraulisk håndbrekk
div målere til og få følgt med på alt
litt bilder av bilen





også litt bilder av motor og bygging







































og til slutt et stemnings bilde fra verkstedet


det som står igjen nå for og starte motor er motor olje og e85 på tanken
