Sökes: En person som kan dra ny el - m3 e30 Turbo

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Post Reply
xNz

Sökes: En person som kan dra ny el - m3 e30 Turbo

Post by xNz »

Hej!

Har Enbart elen kvar på bilen. Orginalhärvan med säkringsdosa är borta, så nu vill jag att någon kunnig kan dra ny el i min bil.

Det ska enbart vara nödvändig el såsom lysen, blinkers, torkare, pumpar m.m. Allt ska vara på switchar.

Sprutet är autronic Sm4 och är komplett men vill helst att personen ser över det och gör en bättre lösning på allt om det behövs.

Bilen är en m3 e30 turbo, m50 motor.

Hör av dig så berättar jag mer så får vi se vad du vill ha för arbetet och Hur pass mycket tid du behöver.

Jag kan köra bilen på släp om det skulle vara så.

Jag finns i Stockholms området.

Kan också tillägga att jag skulle få hjälp med just elen eftersom jag har noll koll på just den fronten. Tyvärr verkar personen i fråga inte vara intresserad, så jag testar här!

Hör av er på pm, mail:we_skate@hotmail.com eller ring på 0768260389

Har tråden hamnat fel så ber jag om ursäkt!
Med vänlig hälsning, Jonas
Nisse Järnet

Re: Sökes: En person som kan dra ny el - m3 e30 Turbo

Post by Nisse Järnet »

När ska det vara klart?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
xNz

Post by xNz »

Hej!

Gärna innan bimmers, men vill att det ska göras i det tempot som du själv tycker känns bra. :)

Jag lämnar gärna bilen om det är till fördel. Vill att det ska gå på smidigast sätt såklart!

Vart bor du? :) (Edit, såg Täby nu)

/Jonas
Carlsson

Post by Carlsson »

Sätt i en orginal härva med orginal reglage det ser bara epatraktor ut med massa biltema knappar :wink: och jag har aldrig sett någon bra hemmabyggd härva heller för den delen
Daniel Carlsson 070 46 174 24

335IM

M535

BMW 242
xNz

Post by xNz »

Vad ska jag med en Orginalhärva och en massa reglage till om jag enbart ska ha det nödvändigaste som jag beskrev med hjälp av switchar

EPA traktor, njaa nää... Kalla det va du vill, för mig ska det vara enkelt och smidigt.
St3v3

Post by St3v3 »

Köp en painless wiring härva till en hot rod med bara det nödvändigaste så har du iaf en vettig grundstomme
V8
MKIV

Post by MKIV »

Kolla med Andreas (RWHP) här på forumet.Han gjorde min härva till supran och ska väl göra härvan på freddes m5 oxå.
1045Rwhp sommaren 2012.
Carlsson

Post by Carlsson »

xNz wrote:Vad ska jag med en Orginalhärva och en massa reglage till om jag enbart ska ha det nödvändigaste som jag beskrev med hjälp av switchar

EPA traktor, njaa nää... Kalla det va du vill, för mig ska det vara enkelt och smidigt.
Du lär ju fort farande ha halvljus, blinkers,bromsljus vindrutetorkare fläkt i värmepaketet sen allt som är vi tändningslåset får motorelen så det blir inte så mycket mindre än orginal sen är inte chansen så stor att han som gör härvan har tillräckligt mycket olik färgade kablar så att det går att felsöka på ett vettigt sätt.
Daniel Carlsson 070 46 174 24

335IM

M535

BMW 242
ramberg

Post by ramberg »

Carlsson wrote:
xNz wrote:Vad ska jag med en Orginalhärva och en massa reglage till om jag enbart ska ha det nödvändigaste som jag beskrev med hjälp av switchar

Du lär ju fort farande ha halvljus, blinkers,bromsljus vindrutetorkare fläkt i värmepaketet sen allt som är vi tändningslåset får motorelen så det blir inte så mycket mindre än orginal sen är inte chansen så stor att han som gör härvan har tillräckligt mycket olik färgade kablar så att det går att felsöka på ett vettigt sätt.
Nu har jag inte en E30 men har rensat ur min bil så gott som totalt och dragit nytt själv.. så innåt h-vete mycket kablage som åkt ur!
Enda negativa med det är just som du nämner med felsökningen i framtiden, lösningen är att märka kablar och försöka ta så många olika färger man kan.
När det väl är urrensat så är det inte så mycket kablar som går fram och bak ändå till lysen och div funktioner man vill ha kvar.
xNz

Post by xNz »

Grymt, tack för alla svar! :)

Jag ska höra med Andreas om han inte bor för långt bort och om han är villig att kanske göra detta. Orginalhärvan finns kvar som sagt, men den vill jag inte ens titta på, vilket ormbo i mina ögon..

Tack återigen och tveka inte på att höra av er om någon känner att ni vill hjälpa mig med detta. :)

Med vänlig hälsning, Jonas
xNz

Post by xNz »

Vad tror ni om detta? :)

http://www.pip.o.se/produkt/Hot-rod-sys ... i-motorrum" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pip.o.se/produkt/Hot-rod-system" onclick="window.open(this.href);return false;

/Jonas
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Jag kommer inte ha tid på ett bra tag :( Hoppas det löser sig :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply