Sökes: En person som kan dra ny el - m3 e30 Turbo
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Sökes: En person som kan dra ny el - m3 e30 Turbo
Hej!
Har Enbart elen kvar på bilen. Orginalhärvan med säkringsdosa är borta, så nu vill jag att någon kunnig kan dra ny el i min bil.
Det ska enbart vara nödvändig el såsom lysen, blinkers, torkare, pumpar m.m. Allt ska vara på switchar.
Sprutet är autronic Sm4 och är komplett men vill helst att personen ser över det och gör en bättre lösning på allt om det behövs.
Bilen är en m3 e30 turbo, m50 motor.
Hör av dig så berättar jag mer så får vi se vad du vill ha för arbetet och Hur pass mycket tid du behöver.
Jag kan köra bilen på släp om det skulle vara så.
Jag finns i Stockholms området.
Kan också tillägga att jag skulle få hjälp med just elen eftersom jag har noll koll på just den fronten. Tyvärr verkar personen i fråga inte vara intresserad, så jag testar här!
Hör av er på pm, mail:we_skate@hotmail.com eller ring på 0768260389
Har tråden hamnat fel så ber jag om ursäkt!
Med vänlig hälsning, Jonas
Har Enbart elen kvar på bilen. Orginalhärvan med säkringsdosa är borta, så nu vill jag att någon kunnig kan dra ny el i min bil.
Det ska enbart vara nödvändig el såsom lysen, blinkers, torkare, pumpar m.m. Allt ska vara på switchar.
Sprutet är autronic Sm4 och är komplett men vill helst att personen ser över det och gör en bättre lösning på allt om det behövs.
Bilen är en m3 e30 turbo, m50 motor.
Hör av dig så berättar jag mer så får vi se vad du vill ha för arbetet och Hur pass mycket tid du behöver.
Jag kan köra bilen på släp om det skulle vara så.
Jag finns i Stockholms området.
Kan också tillägga att jag skulle få hjälp med just elen eftersom jag har noll koll på just den fronten. Tyvärr verkar personen i fråga inte vara intresserad, så jag testar här!
Hör av er på pm, mail:we_skate@hotmail.com eller ring på 0768260389
Har tråden hamnat fel så ber jag om ursäkt!
- Nisse Järnet
Re: Sökes: En person som kan dra ny el - m3 e30 Turbo
När ska det vara klart?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Hej!
Gärna innan bimmers, men vill att det ska göras i det tempot som du själv tycker känns bra.
Jag lämnar gärna bilen om det är till fördel. Vill att det ska gå på smidigast sätt såklart!
Vart bor du?
(Edit, såg Täby nu)
/Jonas
Gärna innan bimmers, men vill att det ska göras i det tempot som du själv tycker känns bra.

Jag lämnar gärna bilen om det är till fördel. Vill att det ska gå på smidigast sätt såklart!
Vart bor du?

/Jonas
Sätt i en orginal härva med orginal reglage det ser bara epatraktor ut med massa biltema knappar
och jag har aldrig sett någon bra hemmabyggd härva heller för den delen

Vad ska jag med en Orginalhärva och en massa reglage till om jag enbart ska ha det nödvändigaste som jag beskrev med hjälp av switchar
EPA traktor, njaa nää... Kalla det va du vill, för mig ska det vara enkelt och smidigt.
EPA traktor, njaa nää... Kalla det va du vill, för mig ska det vara enkelt och smidigt.
Köp en painless wiring härva till en hot rod med bara det nödvändigaste så har du iaf en vettig grundstomme
V8
Kolla med Andreas (RWHP) här på forumet.Han gjorde min härva till supran och ska väl göra härvan på freddes m5 oxå.
1045Rwhp sommaren 2012.
Du lär ju fort farande ha halvljus, blinkers,bromsljus vindrutetorkare fläkt i värmepaketet sen allt som är vi tändningslåset får motorelen så det blir inte så mycket mindre än orginal sen är inte chansen så stor att han som gör härvan har tillräckligt mycket olik färgade kablar så att det går att felsöka på ett vettigt sätt.xNz wrote:Vad ska jag med en Orginalhärva och en massa reglage till om jag enbart ska ha det nödvändigaste som jag beskrev med hjälp av switchar
Nu har jag inte en E30 men har rensat ur min bil så gott som totalt och dragit nytt själv.. så innåt h-vete mycket kablage som åkt ur!Carlsson wrote:Du lär ju fort farande ha halvljus, blinkers,bromsljus vindrutetorkare fläkt i värmepaketet sen allt som är vi tändningslåset får motorelen så det blir inte så mycket mindre än orginal sen är inte chansen så stor att han som gör härvan har tillräckligt mycket olik färgade kablar så att det går att felsöka på ett vettigt sätt.xNz wrote:Vad ska jag med en Orginalhärva och en massa reglage till om jag enbart ska ha det nödvändigaste som jag beskrev med hjälp av switchar
Enda negativa med det är just som du nämner med felsökningen i framtiden, lösningen är att märka kablar och försöka ta så många olika färger man kan.
När det väl är urrensat så är det inte så mycket kablar som går fram och bak ändå till lysen och div funktioner man vill ha kvar.
Grymt, tack för alla svar! 
Jag ska höra med Andreas om han inte bor för långt bort och om han är villig att kanske göra detta. Orginalhärvan finns kvar som sagt, men den vill jag inte ens titta på, vilket ormbo i mina ögon..
Tack återigen och tveka inte på att höra av er om någon känner att ni vill hjälpa mig med detta.

Jag ska höra med Andreas om han inte bor för långt bort och om han är villig att kanske göra detta. Orginalhärvan finns kvar som sagt, men den vill jag inte ens titta på, vilket ormbo i mina ögon..
Tack återigen och tveka inte på att höra av er om någon känner att ni vill hjälpa mig med detta.

Vad tror ni om detta? 
http://www.pip.o.se/produkt/Hot-rod-sys ... i-motorrum" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pip.o.se/produkt/Hot-rod-system" onclick="window.open(this.href);return false;
/Jonas

http://www.pip.o.se/produkt/Hot-rod-sys ... i-motorrum" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pip.o.se/produkt/Hot-rod-system" onclick="window.open(this.href);return false;
/Jonas
- Nisse Järnet
Jag kommer inte ha tid på ett bra tag
Hoppas det löser sig 

Audi S5 B8 4.0t
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.