Fortsätter här då!
Första "långkörningen" vart samma kväll som Fekzen och jag mappat om den lite, var otroligt kul att äntligen kunna känna på effekten. Hade inte haft tid att byta kopplingen så tog inte lång tid tills originalkopplingen sa upp sig.. Bilden tog en polare på väg in till barkarby med sin mobil, vart en ball bild enligt mig!
Myser lite på Gyllende Måsen parkeringen..
Sommarn hade äntligen landat och bankörning på "Bimmers of sweden" träffen närmade sig.. Hade dock problem att bilen fetade otroligt mycket (nu i efterhand så låter ju det solklart som att en spridare har hängt sig men det missade jag självklart då)
Woopwoop.. fett deluxe!
Well, vi stod till sent på natten för att få till kopplingen med m20 svänghjul med rätt inspänning osv.. Så problemet att den gick fett fick vänta, det löser sig ju.. eller? Lastat och klart efter få timmars sömn..
Det var första bankörningen för mig, oootroligt kul att köra bana men var inte lika kul att bilen gick som en påse skit! Fick verkligen inte ordning på den, den ville hosta och hacka innan laddtryck (ibland) Har inga bilder från den körningen.
Gatebil närmade sig med stormsteg och självklart hade man 100 bollar i luften samtidigt så att felsöka bilen kom lite på eftersläpen "de där löser jag sen" Japp.. kvällen innan vi skulle åka stod vi och försökte få iordning på biljäveln.. Gick sådär, tänkte först skita i och lasta bilen men vi hoppades väl på att få lite ordning på det när vi var framme..
Vi jagade husbil eller liknande för att sova i.. well vi fick tag på en gammal avdankad färdtjänstbuss!
Bilen lastad.. Det var tur att vi drog ner den på släp, vi var lite osäkra på vilken bil som skulle rasa, min eller jannes (rosa).. Yes jag drog det korta strået.. Stort tack till Mackan som lånade ut sin bil!
Tog inte lång tid efter vi rullat in på depåområdet som vårat tält var uppsatt, vet inte om det var för duggregnet eller att grabbarna var törstiga (tror på det sistnämda

)
Min vapendragare Janne klistrade lite på bilen.
Snigelspår?
Fick sladda runt lite iallfall, tjofs media fångade min "pizzaräcer" på bild
Tror ni bilen funkade bättre på gatebil? Eftersom jag inte hade lagat bilen utan snarare bara bett till någon högre makt att den skulle börja gå som jag ville så gjorde den självklart inte det.. Slutade med ett fint topppackning ras..
Well efter det så var motivationen heeelt borta och hade otroligt mycket på jobbet så vart ett uppbehåll på några månader...
Bestämde mig senare för att riva ur maskin för att byta topppackningen..
Vart lite fullt på jobbet haha.. Dem andra 3 bilarna är Jannes.. skaplig samling!
Putsade lite när moroten endå var ur
Fick ett paket från ppf.. Så här såg jag på paketet från mina ögon..
Hade paketet haft ögon hade det nog sätt mig såhär
Maskin fick arp och coopering.. att jag inte rev isär och kollade botten fick jag ju äta bajs för senare..
Såja, i med skiten igen..
Motorutrymmet efter
Janne var lagom pigg efter måånga timmars skruvande, hade fan aldrig orkat detta utan denne mannens hjälp! EN klippa är han
Här är vi idag.. Efter bilen fått coopering och arp så upptäcktes det att jag hade väääldigt bra tryck i vevhusventen och dåligt komp på två cylindrar.. Wooohooo.. Så nu är nytt motorrecept på G.. Mappning 15maj hos ppf så börjar bli lite brådis!
Vart lite långt och har missat ganska mycket men hoppas det roar någon