Page 1 of 2
The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Koenig
Posted: 27 Feb 2013, 18:33
by Turbo_folke
http://www.youtube.com/watch?v=Bch5B23_ ... r_embedded#" onclick="window.open(this.href);return false;!
intressant
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 27 Feb 2013, 19:43
by nicke.t
Då kan man mappa ventilerna,bra
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 27 Feb 2013, 21:23
by Nisse Järnet
Coolt
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 27 Feb 2013, 21:55
by Bmwandreas
Framtiden!
The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Koenig
Posted: 27 Feb 2013, 22:37
by Silverboy
Någon kommer bli rik...
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 28 Feb 2013, 11:16
by Crille74
Silverboy wrote:Någon kommer bli rik...
Rikare
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 28 Feb 2013, 13:23
by markus
Coolt. Jag tror dock att tekniken har använts inom F1 förr.
Sv: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 28 Feb 2013, 14:47
by plato
Har vart på studiebesök hos herren som uppfann detta i Ängelholm. Sjukt fräcka saker och blir ju galet den dagen det fungerar riktigt!
Samma har aldrig använts i f1,dem har dock kört utan ventilfjädrar och ersatt det med luft.
Skickat från galaxy s3
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 28 Feb 2013, 16:17
by JonasH88
Riktigt häftig uppfinning de kommit på
Snurrar nog runt många helt galna idéer inne i deras lokaler!
Re: Sv: The Future of the Internal Combustion Engine - Insid
Posted: 28 Feb 2013, 16:23
by markus83
plato wrote:Har vart på studiebesök hos herren som uppfann detta i Ängelholm. Sjukt fräcka saker och blir ju galet den dagen det fungerar riktigt!
Samma har aldrig använts i f1,dem har dock kört utan ventilfjädrar och ersatt det med luft.
Skickat från galaxy s3
Aprilia och Ducati använder sig av liknande hydraliska system i GPmoto...
Re: Sv: The Future of the Internal Combustion Engine - Insid
Posted: 28 Feb 2013, 20:55
by Muppetz
plato wrote:Har vart på studiebesök hos herren som uppfann detta i Ängelholm. Sjukt fräcka saker och blir ju galet den dagen det fungerar riktigt!
Samma har aldrig använts i f1,dem har dock kört utan ventilfjädrar och ersatt det med luft.
Skickat från galaxy s3
Stämmer. Renault va först med tryckluft istället för ventilfjädrar i F1 1985, dom skissade även på just detta som Koenigsegg nu byggt, men Renault använde det aldrig i en bil. >Så ja, tekniken är nästan 30 år gammal, men Koenigsegg är ändå först att sätta de i en bil.
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 01 Mar 2013, 19:59
by Snurrbo
Är det bara jag som tänker. (luftläckage = motorras) ?.
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 03 Mar 2013, 17:46
by markus83
Crille74 wrote:Silverboy wrote:Någon kommer bli rik...
Rikare
Olje bolag kommer bli argare...
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 19 Mar 2013, 09:05
by Doktorn
Det är ju verkligen ett steg i utvecklingen som kolvmotorn behöver, utvecklingen har ju stått stilla i 100år
Blanda inte ihop det med Renaults system i F1 för det är bara en pneumatisk ventilfjäder, fortfarande kamaxel som öppnar. Här finns ingen kamaxel..
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 21 Mar 2013, 21:49
by cerveza
Snurrbo wrote:Är det bara jag som tänker. (luftläckage = motorras) ?.
Var där för ett par veckor sedan och kan säga som så här. Nej det kan inte rasa, risken att något skulle gå fel är flera ggr mindre än med kamrem eller kedja
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 21 Mar 2013, 22:09
by lelleal
riktigt häftigt!!:)
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Posted: 24 Mar 2013, 16:10
by alpinabiturbo
Sjukt coolt!