The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Koenig
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Turbo_folke
- Posts: 601
- Joined: 23 Nov 2005, 16:29
- Location: Lund
The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Koenig
http://www.youtube.com/watch?v=Bch5B23_ ... r_embedded#" onclick="window.open(this.href);return false;!
intressant
intressant
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Då kan man mappa ventilerna,bra
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Coolt
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Framtiden!
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Koenig
Någon kommer bli rik...
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
RikareSilverboy wrote:Någon kommer bli rik...
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Coolt. Jag tror dock att tekniken har använts inom F1 förr.
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Har vart på studiebesök hos herren som uppfann detta i Ängelholm. Sjukt fräcka saker och blir ju galet den dagen det fungerar riktigt!
Samma har aldrig använts i f1,dem har dock kört utan ventilfjädrar och ersatt det med luft.
Skickat från galaxy s3
Samma har aldrig använts i f1,dem har dock kört utan ventilfjädrar och ersatt det med luft.
Skickat från galaxy s3
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Riktigt häftig uppfinning de kommit på Snurrar nog runt många helt galna idéer inne i deras lokaler!
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
Re: Sv: The Future of the Internal Combustion Engine - Insid
plato wrote:Har vart på studiebesök hos herren som uppfann detta i Ängelholm. Sjukt fräcka saker och blir ju galet den dagen det fungerar riktigt!
Samma har aldrig använts i f1,dem har dock kört utan ventilfjädrar och ersatt det med luft.
Skickat från galaxy s3
Aprilia och Ducati använder sig av liknande hydraliska system i GPmoto...
Re: Sv: The Future of the Internal Combustion Engine - Insid
Stämmer. Renault va först med tryckluft istället för ventilfjädrar i F1 1985, dom skissade även på just detta som Koenigsegg nu byggt, men Renault använde det aldrig i en bil. >Så ja, tekniken är nästan 30 år gammal, men Koenigsegg är ändå först att sätta de i en bil.plato wrote:Har vart på studiebesök hos herren som uppfann detta i Ängelholm. Sjukt fräcka saker och blir ju galet den dagen det fungerar riktigt!
Samma har aldrig använts i f1,dem har dock kört utan ventilfjädrar och ersatt det med luft.
Skickat från galaxy s3
328 Touring -98
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Är det bara jag som tänker. (luftläckage = motorras) ?.
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Olje bolag kommer bli argare...Crille74 wrote:RikareSilverboy wrote:Någon kommer bli rik...
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Det är ju verkligen ett steg i utvecklingen som kolvmotorn behöver, utvecklingen har ju stått stilla i 100år
Blanda inte ihop det med Renaults system i F1 för det är bara en pneumatisk ventilfjäder, fortfarande kamaxel som öppnar. Här finns ingen kamaxel..
Blanda inte ihop det med Renaults system i F1 för det är bara en pneumatisk ventilfjäder, fortfarande kamaxel som öppnar. Här finns ingen kamaxel..
Henrik Braun
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
0708438759
E28 1026whp S38 turboräser
118D -06 tantfikusfrisörbrukis
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Var där för ett par veckor sedan och kan säga som så här. Nej det kan inte rasa, risken att något skulle gå fel är flera ggr mindre än med kamrem eller kedjaSnurrbo wrote:Är det bara jag som tänker. (luftläckage = motorras) ?.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
riktigt häftigt!!:)
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
-
- Posts: 651
- Joined: 13 Jan 2008, 00:42
- Location: Skövde
Re: The Future of the Internal Combustion Engine - Inside Ko
Sjukt coolt!
E61 535D m-sport touring
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i
E91 320D touring
E38 740ia
E39 528i