Jag håller på att bygga en e28 och kommer att använda ett stående pedalställ med bromsvåg och bmw 540 e34 bromsar jag kommer även att använda hydraulisk handbroms och behöver hjälp med att räkna ut vad för storlek jag behöver på bromcylindrarna/kopplingscylindern.
Detta är faktan jag har hittat. (Kan ej mäta dom själv just nu)
Bromsok.
Kolvdiameter. (enkolvsok)
Fram: 59,97mm
Bak: 39,94mm.
Koppling.
Huvudcylinder: 19,05mm
Slavcylinder: 22,2 mm
Så min fråga är vad behöver jag för cylindrar till.
Frambroms?
Bakbroms?
Handbroms?
Koppling?
Duger cylindrarna som följer med dom billigare pedalställen eller ska man satsa på wilwood eller liknande?
Räkna ut bromcylinder storlek till pedalställ/bromsvåg?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Räkna ut bromcylinder storlek till pedalställ/bromsvåg?
BMW 518 -85 (Projekt)
Audi 80q -83 (Projekt)
Audi 80q -83 (Projekt)
Re: Räkna ut bromcylinder storlek till pedalställ/bromsvåg?
att räkna ut storleken kan jag inte, det fick jag gjort av dom jag köpt bromsarna av
dock kan jag säga att cylindrarna du får till de billiga pedalställen är tydligen bara att kasta, och oavsätt ekonomi eller liknande så är det ju inget att snåla på
jag köpte ett tilton ställ, sen wilwoods finaste cylindrar, de kostar duktigt med pengar, men det kan de vara värt
har även hört av butterflyracing tror jag han heter här på forumet att han rekomenderade AP cylindrar om jag inte minns helt fel
så kör på någon av dom, köp inte några billiga bara, det är fel ställe att tänka på vad det kostar
Mvh
dock kan jag säga att cylindrarna du får till de billiga pedalställen är tydligen bara att kasta, och oavsätt ekonomi eller liknande så är det ju inget att snåla på
jag köpte ett tilton ställ, sen wilwoods finaste cylindrar, de kostar duktigt med pengar, men det kan de vara värt
har även hört av butterflyracing tror jag han heter här på forumet att han rekomenderade AP cylindrar om jag inte minns helt fel
så kör på någon av dom, köp inte några billiga bara, det är fel ställe att tänka på vad det kostar
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;