Har som sagt en 540ia som jag inte behöver, är det nån som är intresserad av en sådan?
Fin M60B40 som startat i alla väder för mig, efter att jag bytt vevaxelgivaren

Den är besiktigad fram till 2013-12-31 så du kan sladda länge med den.
Har bytt lite grejer på den under min ägo, bland annat framruta, silentblock, större delen av soppaledningarna, motorkuddar, vevaxelgivare och anslutningen mot termotstathuset.
Trösklarna är rostlagade, inte till estetisk perfektion men de är inte rostiga nu på länge iaf.
Däck som ingår kan väl diskuteras på plats men det finns en salig blandning att välja på. Bl.a. 2uppsättningar plåtfälgar, 2 eller 3 uppsättningar kapsylfälgar 2 uppsättningar 18" alufälgar varav ett par Y-rondell fälgar och ett par 5 ekrade fälgar.
Ingen av uppsättningarna utom y-rondellerna är väl i nått vidare bra skick men flera duger att åka på.
Bilder kan ordnas vid intresse.
Övrigt;
Lamelldiff med grövsta bakvagnen. utväxling i diffen är 2.93 om jag inte missminner mig.
Lådan bytt till en annan med okänt antal mil, fick då ny Dextron 3 olja. fungerar utmärkt.
Bilen är inte helt bortrostad men det finns en del iaf, det bästa vore att du/ni kollade själva.
Kylare från en e34 525Tds, samma storlek som 540 men grövre cellpaket. Gamla kylaren kan följa med, ser skitfin ut men gavlarna är soper så svetsa på nya och ha till nått fränt?
Ac fungerar inte, har bytt magnetkopplingen till en bättre begagnad då den gamla var skrot, dock slår den inte till, tror det fattas gas i systemet. inte orkat fylla på för att prova, remmen avhängd just nu.
Komplett utrustningslista:

Bilen är just nu avställd och står på sommardäck men vid seriöst intresse kan vi nog ordna däckbyte och provkörning iaf.
Nått ni undrar över så tveka inte ställa frågan.
Jag och bilen finns i Lindesberg, 4Mil norr om Örebro.
Så ett pris då kanske? 15'000:- .
SÅLD