Lite bilder på min 635:a
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Lite bilder på min 635:a
Har ju ingen projekttråd men kan väl bjuda på några bilder i alla fall
Utifrån:
Här bor motorn var under uppbyggnaden så de ser lite bättre ut nu:
Delar till soppasystem:
/Danne
Utifrån:
Här bor motorn var under uppbyggnaden så de ser lite bättre ut nu:
Delar till soppasystem:
/Danne
Re: Lite bilder på min 635:a
kul att se byggen på gammel 6orna!
Jävlar vad fin den var!
Funkar installationen med wgn bra? Funkar att åka lågt ladd med?
/Erik
/Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
11.10, 194km/h, 1.6 60fot - 420whp/470nm
10.71, 210km/h, 1.49 60fot - 572whp/680nm
Tackar Erik, lösningen med wg'n funkar klockrent, svårt att få bättre flöde till den än vad det blir när man sätter den direkt på avgashuset skulle jag tro, inga problem alls med att köra med lågladd, man slipper ju dessutom en massa rördragningar, är sjukt trångt som det är så det tycker jag är ett stort+ sen vet jag ju dom som tycker att det inte är lika snyggt men det håller inte jag med om.erikjakan wrote:Jävlar vad fin den var!
/Erik
OBS: Man får vara försiktig bara så inte flänsen slår sig vid svetsningen, min gjorde det lite...
/Danne
Har du kört mycket med den, alltså plågat ordentligt, tänkte på värmeutvecklingen för wgn, den sitter ju bra nära ugnen såattsäga. :
MVH Erik
MVH Erik
M50B28 Vanos, 1.7bar, 572whp/680nm
Bilen bromsades den 10 september och efter det har jag kört en hel del med bilen för att se så att allt lirade inför vintern, blivit rätt så många snabba resor och även nått race, sedan gjorde jag av med en uppsättning bakdäck på en asfaltsplan, wg'n har blivit riktigt inkörd i alla fall och än så funkar den fint Jag säger inte med all säkerhet att de kommer funkar i längden för den erfarenheten har jag inte men den har funkat utan problem för mig den här tiden i alla fall.erikjakan wrote:Har du kört mycket med den, alltså plågat ordentligt, tänkte på värmeutvecklingen för wgn, den sitter ju bra nära ugnen såattsäga. :
MVH Erik
/Danne
den va verkligen fin ! sett nåra till som kör med wg direkt på avgashuset de har funkat för dom med så antagligen funkar de bra =)
Alexander Lennartsson
urq 20 vv
urq 20 vv
motorporr. älskar dem som försöker hålla stil på sina byggen!
Tack så mycket, roligt att ni gillar kärran!
Försöker bygga så stilrent som jag kan, man vill ju att de ska se ut för något också
Mvh
Danne
Försöker bygga så stilrent som jag kan, man vill ju att de ska se ut för något också
Mvh
Danne
Såg den uppe på mittsverige en gång, men du var inte i närheten av bilen så hann inte surra något med dig, men jävligt ball blev den!
Du får sätta ordentligt lås på den bara, e24 + s38 är min våta dröm...
Då lyckades du se den enda gången jag var där, hade precis fått igång den då. Vi får ljuga lite där nästa år för vi lär ju ses på banan Kul du gillar bilen!Evinrude wrote:Såg den uppe på mittsverige en gång, men du var inte i närheten av bilen så hann inte surra något med dig, men jävligt ball blev den!
Hur går det för dig då, såg du startat upp i alla fall, blir de bromsning snart så den är redo att piskas till våren?
Vad skulle du köra för turbo föresten? Bokar in ett matchrejs nästa sommar redan nu så jag kan motivera ett aggregatbyte
Mvh
Danne
Absolut! Försöker vara där varje onsdag så till sommaren får det bli att köra istället för att bara titta på
Det är på g, har i princip bara avgassystemet och lite smågrejer kvar innan den börjar bli redo för bänken. Fick tag i ett bw380 vilket lär bli super på en s38
Försökte först få dit ett hx60 men det var bara att ge upp, det är bra trått även i en e34 ibland
Nått race till sommaren ser jag helt klart fram emot
Det är på g, har i princip bara avgassystemet och lite smågrejer kvar innan den börjar bli redo för bänken. Fick tag i ett bw380 vilket lär bli super på en s38
Försökte först få dit ett hx60 men det var bara att ge upp, det är bra trått även i en e34 ibland
Nått race till sommaren ser jag helt klart fram emot