Som sagt har googlat runt men inte hittat något konkret, vad behövs för att få hinka i en m50/m20 i en 316 89a. Tycker ni det är värt jobbet då jag har en perfekt kaross med lite rost etc?
Tack på förhand
M50/m20 i en e30 (316)89a vad behövs bytas i chassi väg?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: hinka i en M50/m20 i en e30 (316)89a värt jobbet?
ser ingen som helst nytta med i att slänga i en m20
däremot en m50 är ett bra val
finns säkert utan att överdriva 100st trådar om hur man gör det här på forumet, så det är bara att söka
Mvh
däremot en m50 är ett bra val
finns säkert utan att överdriva 100st trådar om hur man gör det här på forumet, så det är bara att söka
Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: hinka i en M50/m20 i en e30 (316)89a värt jobbet?
Dajb wrote:ser ingen som helst nytta med i att slänga i en m20
däremot en m50 är ett bra val
finns säkert utan att överdriva 100st trådar om hur man gör det här på forumet, så det är bara att söka
Mvh
Jo skulle så gärna vilja ha i en m50 men alla säger olika vissa säger sbf andra "sfpro" så man blir ju lite tanksprid
Re: M50/m20 i en e30 (316)89a vad behövs bytas i chassi väg?
Ingen som har genomfört operationen själv ?
Re: M50/m20 i en e30 (316)89a vad behövs bytas i chassi väg?
Beror ju på vad du vill veta? Om någon har satt i en m20 eller m50 motor i en 316/318? Svar ja många. Ingen skillnad jämnfört med med 320-323-325.
Eller menar du om någon satt i en m20/m50 i en 316/318 och fått den igenom lagligt på bilprovningen? Svar ja många. Detta kräver dock mer jobb då du måste byta fjäderben fram till ex e36 samt bärarmar bak helst från e36 compact och kostar ~5-7 tusen i enbart reggning. SFRO samt regbes på bilrovningen.
Eller menar du om någon satt i en m20/m50 i en 316/318 och fått den igenom lagligt på bilprovningen? Svar ja många. Detta kräver dock mer jobb då du måste byta fjäderben fram till ex e36 samt bärarmar bak helst från e36 compact och kostar ~5-7 tusen i enbart reggning. SFRO samt regbes på bilrovningen.
Kristian Svendsen
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
Tel: 0735008489
BMW 740i/6 -96
Volvo 855 R -97
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: M50/m20 i en e30 (316)89a vad behövs bytas i chassi väg?
Skaffa papper och chassinummer till en 320 eller 325. byt till m50.
Vi har en 320 med 2-liters m50. Mycket trevlig gatbil.
När den väl är besiktar med 2-liters blir det mycket svårt att se skillnad om du byter till 2.5-liters.
Ska det vara en gatbil utan en massa trim.....skulle nog jag välja m52. 2-liters,2,5 eller 2.8.
Vi har en 320 med 2-liters m50. Mycket trevlig gatbil.
När den väl är besiktar med 2-liters blir det mycket svårt att se skillnad om du byter till 2.5-liters.
Ska det vara en gatbil utan en massa trim.....skulle nog jag välja m52. 2-liters,2,5 eller 2.8.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: M50/m20 i en e30 (316)89a vad behövs bytas i chassi väg?
Kör m20
Stick ut från mängden! Finns inget bättre än att spaka och höra en arg m20 varv!
Stick ut från mängden! Finns inget bättre än att spaka och höra en arg m20 varv!
E30 m20 Turbo - 676hk 761nm på driven @ Grundladd....
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
E30 m20 Turbo - 771hk 806nm på driven @ 2,0 bar /krockad, R.I.P.
E30 s50 turbo awd - den som lever får se....
"When in doubt, Flat out!"
Martin Söderberg
0723165118
- BmwFredrik
- Posts: 514
- Joined: 22 Nov 2005, 21:55
- Location: Dalarna/Långshyttan
Re: M50/m20 i en e30 (316)89a vad behövs bytas i chassi väg?
deltapim wrote:Kör m20
Stick ut från mängden! Finns inget bättre än att spaka och höra en arg m20 varv!
Håller med om detta
Allt under 3liter är startmotorer!
0707133777
0707133777