BMW E21 Turbo
Posted: 21 Nov 2005, 09:55
Jaha, gör väl en ny projekttråd då, för säsong 2006! Även lite gamla bilder läggs upp!
BILEN: BMW E21 323i - 83
MOTORN: M20B23 -87
Bottendel
# Toppdeckat
# O-ringat
# Honat
# org stakar
# Svarvade och viktade org Mahlekolvar
# Oljeretur i blocket
Topp
# Sugmotorportad av Motornord (sen tidigare, annan ägare)
# Urgröpta förbränningsrum
# Planad
Anläggningen
# V.E.M.S / Genboard
# Wastefire MSD 6A med MSD Blaster 2 spole (fördelartändning)
# HX35w
# 35mm TurboXS wastegate
# Turbogrenrör
# 352cc/min@3bar spridare
# Dubbla Volvo 240 turbo pumpar
# Fuelcell 30l skumfylld
# TurboXS intercooler (600x300x100) 3" anslutningar
Bilen
# 40mm sänkningssats
# Sportdämpare
# Superflexbussningar i fram och bakvagn
# Fullbur
# Sparco-stol
# Luisi moccaratt
Drivlina
# Orginal 323 E21 växelåda
# E21 lamelldiff
# Sinter
# Sachs 618 tryckplatta
Att göra
# Räta upp hjulvinklar
# Instrumentpanel
# Soppasystem
# Ny elhärva (lyse osv)
Tack till: Farsan, tjejen (för tid i garaget), Peppe, Mattias, Ecke, Filip, Peter Nyman, Mange Nyman, PPF för diverse svar på knepiga frågor, Alla andra som hjälpt till på något vis. Ingen nämnd, ingen glömd
Bilder:
Innan den rasade
Så kan de se ut när en ventil går av! Motorhaveri!
Toppen såg ut såhär
En bild utanför garaget nu i höst
Nya drivaxlar som ska på i vinter!
Lufttempgivarens position i spjället
Nog behövde den kärlek alltid!
Turbon HX35w
Turbon igen
Triggern till veven och även till kammen om de ska åkas med kamsync o directfire nästa år!
Tändspole vid directfire
De var väl de, ska leta rätt på bilderna med svarvade kolvar, grenrör osv!
MVH // Nicke
BILEN: BMW E21 323i - 83
MOTORN: M20B23 -87
Bottendel
# Toppdeckat
# O-ringat
# Honat
# org stakar
# Svarvade och viktade org Mahlekolvar
# Oljeretur i blocket
Topp
# Sugmotorportad av Motornord (sen tidigare, annan ägare)
# Urgröpta förbränningsrum
# Planad
Anläggningen
# V.E.M.S / Genboard
# Wastefire MSD 6A med MSD Blaster 2 spole (fördelartändning)
# HX35w
# 35mm TurboXS wastegate
# Turbogrenrör
# 352cc/min@3bar spridare
# Dubbla Volvo 240 turbo pumpar
# Fuelcell 30l skumfylld
# TurboXS intercooler (600x300x100) 3" anslutningar
Bilen
# 40mm sänkningssats
# Sportdämpare
# Superflexbussningar i fram och bakvagn
# Fullbur
# Sparco-stol
# Luisi moccaratt
Drivlina
# Orginal 323 E21 växelåda
# E21 lamelldiff
# Sinter
# Sachs 618 tryckplatta
Att göra
# Räta upp hjulvinklar
# Instrumentpanel
# Soppasystem
# Ny elhärva (lyse osv)
Tack till: Farsan, tjejen (för tid i garaget), Peppe, Mattias, Ecke, Filip, Peter Nyman, Mange Nyman, PPF för diverse svar på knepiga frågor, Alla andra som hjälpt till på något vis. Ingen nämnd, ingen glömd
Bilder:
Innan den rasade
Så kan de se ut när en ventil går av! Motorhaveri!
Toppen såg ut såhär
En bild utanför garaget nu i höst
Nya drivaxlar som ska på i vinter!
Lufttempgivarens position i spjället
Nog behövde den kärlek alltid!
Turbon HX35w
Turbon igen
Triggern till veven och även till kammen om de ska åkas med kamsync o directfire nästa år!
Tändspole vid directfire
De var väl de, ska leta rätt på bilderna med svarvade kolvar, grenrör osv!
MVH // Nicke