fråga coilisar
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
fråga coilisar
ska man köpa coils efter kaross eller fram/bakvagn? Har en e30 med e36 m3 grejer fram och e34 bakvagn..
Last edited by e30-FREAK on 30 Jul 2012, 21:36, edited 1 time in total.
Re: fråga coilisar
Har du E34 bakvagn eller bara nav och axlar från E34 ?
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
markus wrote:Har du E34 bakvagn eller bara nav och axlar från E34 ?
e34 bakvagn. så fjäderbenstornen i bak är omplacerade osv...
Någon som har koll?
Fram måste du ju ha coilovers passande m3e36 så att dom passar mot spindlarna.
Annars kan du köpa ett ombyggnadskit och bygga egna utav e36 fjäderbenen som du har. Kapa, töm och svetsa på översta delen från e30 51mm fjäderben, den delen som har ett lock man skruvar ur vid byte av dämpare. Sen svetsar du dit ombygnadskittet.
Då har du även byggt om dina e36 fjäderben till insatsdämpare ala e30. På det viset slipper du kasta dina coiloverben när dämparna är slut.
Bak vet jag tyvärr inte hur det ser ut på e34. Separat dämpare och fjäder?
Annars kan du köpa ett ombyggnadskit och bygga egna utav e36 fjäderbenen som du har. Kapa, töm och svetsa på översta delen från e30 51mm fjäderben, den delen som har ett lock man skruvar ur vid byte av dämpare. Sen svetsar du dit ombygnadskittet.
Då har du även byggt om dina e36 fjäderben till insatsdämpare ala e30. På det viset slipper du kasta dina coiloverben när dämparna är slut.
Bak vet jag tyvärr inte hur det ser ut på e34. Separat dämpare och fjäder?
The Lower Class
e30 51mm fjäderben har jag nog inte? alltså allt sitter på bilen redan... men tycker bilen är cp stum eller så är dämparna helt slut
e30-FREAK wrote:e30 51mm fjäderben har jag nog inte? alltså allt sitter på bilen redan... men tycker bilen är cp stum eller så är dämparna helt slut
Jag vet, men köp på dig ett par och bygg som beskrivet.
The Lower Class
Så här ser e34 pundar lösningen ut, funkar men vill ha coilsar...
du lär väl ha coilovers i samma modell som du har dämpare/fjädrar nu. för att de ska bli rätt längder och infästningar åde.
lär ju stå på underredet om du ska försöka dig på att kasta dit e30 coils i dem där infästningarna.
MVH Micke
lär ju stå på underredet om du ska försöka dig på att kasta dit e30 coils i dem där infästningarna.
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h