265/35-17" hade jag bak på min Alpina B3, tror de va 10".
M/T har ju Street Radialerna annars, bettar riktigt bra för att vara ett däck med stomme, Armin åkte väl typ 1.65 60fot med sånna å de går att svänga.
Med r-däck så blir det även mkt skillnad när man svänger.. eller kanske mest så tom.
Brukar rekomenderas lite mer camber då dock för att man ska dra nytta av det och få upp lite temp i däcken.
Går bra och åka med 9" fälgar på e36 (det gör jag) med michelin slicks
Daniel86 wrote:Med r-däck så blir det även mkt skillnad när man svänger.. eller kanske mest så tom.
Brukar rekomenderas lite mer camber då dock för att man ska dra nytta av det och få upp lite temp i däcken.
Går bra och åka med 9" fälgar på e36 (det gör jag) med michelin slicks
Vi får se hur vi gör nästa år med däck och fälg fronten !
Vill gärna gå upp till 18" och lite fetare däck typ 245/255 och grepp vänliga däck då lär man inte spinna bort all effekt
Alternativ 17" fast bredare fälgar så man får på fetare däck. !
Daniel86 wrote:Ja det är ju mycket roligare om det håller i lite ist för att man spinner bort all effekt
Jag kommer ha ungefär lika mkt effekt som du så kan ju svara om nån vecka hur det fungerar med banracingslicks.
Ja hör av dig med resultatet !
Får man ner effekten i backen så är ju fint ! Har ju inte blodigt med effekt men gatan äre ju fint..
Skulle man få redigt med fäste senare så skulle man bromsa ur mera då det finns mer att hämta