har luftat och luftt och luftat nu
kör e38 4 kolvs ok fram och original e30 framok bak på min e30 nu med en huvudcylinder från vw touareg
men måste pumpa till på bromspedalen någon gång för att få bra bromstryck...
kan jag ha för liten huvudcylinder för att flytta den mängd olja som behövs? original på den bil den kommer ifrån sitter det 6 kolvs ok fram och 4 kolvs ok bak
stora bromsar vs huvudcylinder
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: stora bromsar vs huvudcylinder
I vilke ordning luftade du bromsarna? Vissa bilar är nog känsliga på det.
Börja alltid med det oket längstifrån huvudcylindern.
Börja alltid med det oket längstifrån huvudcylindern.
Niclas Nirvin
0703-782061
Malmö, Skåne
BMW E28 528i -85
0703-782061
Malmö, Skåne
BMW E28 528i -85
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: stora bromsar vs huvudcylinder
ska testa ikväll och toklufta mera börjar bak och sedan fram har fixat slangar nu att sätta på nipplarna och dra till huvudbromscylinder så jag bara kan öppna och pumpa pumpa pumpa
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Re: stora bromsar vs huvudcylinder
fick nog ordning på skiten känns stum och fin i epedal nu blr nog en testkörningssväng imörra för o känna efter