köp råd nissan navara års modell 00? koll på L200 nån.?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
köp råd nissan navara års modell 00? koll på L200 nån.?
hejsan jag behöver tips o råd angående denna bil. Hur den är o åka i längre sträckor hur motorn växel låda är me mera. Disel är det som jag är intresserad av.
Last edited by Svintoleffe on 06 Jun 2012, 18:05, edited 1 time in total.
Re: köp råd nissan navara års modell 00
Min tjej har 4st i sin firma. Totalt skrot. motorbyten och en j-a massa strul.
Sen är det som att åka båt. Värdelöst. Dom "fattas" en hel växel så att köra i 110 är en plåga. Rostar gör dom nåt hejdlöst. Otroligt korta serviceintetvaller oxå med 1000mil om jag inte minns fel. Ofta byter jag olja tidigare än så oavsett intervall men jag gissar att navaran är så förbannat dålig att de inte vågar köra mer än så.
Jag rekomenderar t.o.m att köpa en saab före en gammal navara.
Sen är det som att åka båt. Värdelöst. Dom "fattas" en hel växel så att köra i 110 är en plåga. Rostar gör dom nåt hejdlöst. Otroligt korta serviceintetvaller oxå med 1000mil om jag inte minns fel. Ofta byter jag olja tidigare än så oavsett intervall men jag gissar att navaran är så förbannat dålig att de inte vågar köra mer än så.
läste din projekttråd bullen, byt tändspolarna det är till 99% dom/den som är paj.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
Enda rådet är köp ej om det är commonrailmotorn, ( yd25 )
bytte stift och spolar idag och den går som den ska igen.Dawe_A wrote:läste din projekttråd bullen, byt tändspolarna det är till 99% dom/den som är paj.
Ser bra ut när dom är nya men det är inget trams att äga. Gungar och är allmänt svajiga känns som bullen säger som en båt. Blir lätt sjösjuk.Bullen! wrote:Min tjej har 4st i sin firma. Totalt skrot. motorbyten och en j-a massa strul.
Drivlinor och motorer är skit. Hittar du någon som ej har bytat motor så har dom inte kört något med bilen.
Fartverket.se Sveriges snabbaste myndighet. In och regga dig idag!
Performance Center Syd
RPMotor
Performance Center Syd
RPMotor
-
Denna bilen har gått hyfsat långt. o på bilderna ser bilen skit fin ut. o det är inte den motorn som bara rasar utan det är motorn som är före, dvs den bästa motorn tyderligen.
O jag köper den ifrån en firma så garanti får jag på den.
Men då vet jag att jag ska titta på motorn o drivlinan samt rost. om hur den är på det.
Det som gör att jag lär ha en sån bil inom jobbet då jag jobbar inom enptrenad branschen numera så det blir en firma bil smat en vardagsbil så att säga.
O jag köper den ifrån en firma så garanti får jag på den.
Men då vet jag att jag ska titta på motorn o drivlinan samt rost. om hur den är på det.
Det som gör att jag lär ha en sån bil inom jobbet då jag jobbar inom enptrenad branschen numera så det blir en firma bil smat en vardagsbil så att säga.
-
hur är l200 o ha som bil då.? är en nyare än 00 ska kolla på en imorrn
Re: köp råd nissan navara års modell 00? koll på L200 nån.?
far min är väl inne på sin 8:de Navara nu, modellerna runt 00-04 är rena skitet drivline mässigt.. motor byte på 03an han hade etc.. 08an han har nu är den han är mest nöjd med, även jag tycker den är jävligt fin att åka i med den 6 vxl manuella lådan, glida 150km/h går fin fint, varvar ca 3500 varv då, är ju lite skillnad jämfört med 00-04 modellerna som knappt kom upp i 130...
håller på att övertala honom att köpa sig en Titan nu :D:D:D
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 328i touring -95 brukis
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Bmw 540I 4.4l
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
-
tackar för infon, den nissan jag kollade på var en 00 .
O l200 jag ska kolla på är en 04, o en massa personer har sagt att motorerna i dom är så himla kassa , lär åka förbi åtf imorrn o höra me dom, inge skoj o köpa en bil för 50 lax oså pajar motorn då kommer jag o bli riktigt galen.
O l200 jag ska kolla på är en 04, o en massa personer har sagt att motorerna i dom är så himla kassa , lär åka förbi åtf imorrn o höra me dom, inge skoj o köpa en bil för 50 lax oså pajar motorn då kommer jag o bli riktigt galen.
M-pirre-M wrote:far min är väl inne på sin 8:de Navara nu, modellerna runt 00-04 är rena skitet drivline mässigt.. motor byte på 03an han hade etc.. 08an han har nu är den han är mest nöjd med, även jag tycker den är jävligt fin att åka i med den 6 vxl manuella lådan, glida 150km/h går fin fint, varvar ca 3500 varv då, är ju lite skillnad jämfört med 00-04 modellerna som knappt kom upp i 130...
Svintoleffe wrote:tackar för infon, den nissan jag kollade på var en 00 .
hehe ja känner flera som har l200 erna å dom verkar funka bra för endel å mindre bra för andra, ungefär som med navarerna..
bmw is tha shit!
Bmw 540I 4.4l
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
Bmw 540I 4.4l
Bmw 325i sedan -91 skrot
Bmw 535i -92 såld
bmw 323 e21 rosthög
Audi V8 Quattro
Ford sierra x2
Vw Polo cc
kawai Kx450f
-
M-pirre-M wrote:Svintoleffe wrote:tackar för infon, den nissan jag kollade på var en 00 .
hehe ja känner flera som har l200 erna å dom verkar funka bra för endel å mindre bra för andra, ungefär som med navarerna..
Tack för svaret, känns nästan somd et beror på hur man kör me eller sköter servicarna kanske.
som med alla bilar men just navara hör man en jävla massa skit om
Toyota Hilux då?? hur är dom?
Toyota Hilux då?? hur är dom?
Jerry Albertsson
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
070-7463516
BMW 325 Banprojekt!
Sponsorer:
www.matsmarin.se
Momek 0524-12388 Motorarbeten
Jag fick prova på den hårda vägen!
köpte en l200 -04 med bytt motor.. Motorn hade gått 6500mil kaross16000mil.. klipp tänkte ja det är ju princip ny motor!
*Kopplingsras
*Bottenstockenras i lådan
*och till slut så sprack toppen!
Allt detta hann jag med inom 1/2 år.
Sämsta bilen som finns enlligt mig!
Tänk efter väldigt många gr innan du köper dig en sådan!!!!
köpte en l200 -04 med bytt motor.. Motorn hade gått 6500mil kaross16000mil.. klipp tänkte ja det är ju princip ny motor!
*Kopplingsras
*Bottenstockenras i lådan
*och till slut så sprack toppen!
Allt detta hann jag med inom 1/2 år.
Sämsta bilen som finns enlligt mig!
Tänk efter väldigt många gr innan du köper dig en sådan!!!!
-
tack för rådet imorrn ska jag kolla på e Nissan navara ifrån en bil firma o de nar dom bytt dom berömda lagrena på o dom kunde garantera allt hela motorn var fräsch. Så den lir det åka o kolla på imorrn ler
Det är fruktansvärda skitbilar helt enkelt.
Men jag kan inte komma med ett riktigt bra alternativ heller. Skulle ev va någon bensinare av lite äldre slag. Som chevrolet. Då kostar de inte så farligt och de fungerar iaf.
Navara drar 1,1l diesel ungefär blandad körning om man följer hastighetsbegränsningarna och inte kör nån motorväg. Så jag hade hellre åkt bensin chevrolet s10 för 20000:-
Men jag kan inte komma med ett riktigt bra alternativ heller. Skulle ev va någon bensinare av lite äldre slag. Som chevrolet. Då kostar de inte så farligt och de fungerar iaf.
Navara drar 1,1l diesel ungefär blandad körning om man följer hastighetsbegränsningarna och inte kör nån motorväg. Så jag hade hellre åkt bensin chevrolet s10 för 20000:-
-
bara en fråga om det står lastbil i reg beviset då är det väll c kort som gäller för en sån bil va.?