M50 i e30, någon som vet om det funkar med ett gjutet turbogrenrör?
Turbon uppåt el. nedåt?
M20 el. m50 lut?
Hur stor turbo?
Ös på med lite info...
M50 m. gjutet turbogrenrör i e30
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
M50 m. gjutet turbogrenrör i e30
The Lower Class
M50 m. gjutet turbogrenrör i e30
Uppåt går inte vilket lut du än har utan att göra något special variant. Grenröret hamnar för nära toppen. Borde gå att köra nermont. Tycker det finns ganska gott med utrymme. Åker själv m50lut i e30.
Re: M50 m. gjutet turbogrenrör i e30
Jag frågade Ärtan förut och det funkade inte med M50-lut. Turbon tar i framvagnsbryggan.
Re: M50 m. gjutet turbogrenrör i e30
Tänkte på om man har turbon uppåt, så finns det gjutna adaptrar med vinkel så att turbon kommer längre utåt från toppen.
The Lower Class
M50 m. gjutet turbogrenrör i e30
Har för mig att själva grenröret tar i toppen men kanske har fel.RoDe wrote:Tänkte på om man har turbon uppåt, så finns det gjutna adaptrar med vinkel så att turbon kommer längre utåt från toppen.
Re: M50 m. gjutet turbogrenrör i e30
SPA grenrör kommer farligt nära toppen och ska man göra distans så kommer nog turbon ovanför huven.