Försäkring BMW turbo

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

FCUK

Försäkring BMW turbo

Post by FCUK »

Tja! Är det någon som har försäkring på sin BMW turbo?(ni fattar vad jag menar)

Känner att bilen börjat bli lite påkostad och skulle vara väldigt tråkigt att få den stulen. BMW e30 325 från 88 ger nog inte så stor summa från försäkringsbolaget, vid stöld, med tanke på vad man lagt ner för jobb och pengar.

Är det någon som har sin BMW turbo värderad och stöldförsäkrad? I så fall vart? Eller är det bara att trafikförsäkra och se glad ut?

Mvh Kalle
Dawe_A

Re: Försäkring BMW turbo

Post by Dawe_A »

Om du ska få den värderad (högt) och stöldförsäkrad så tror jag att du måste ha bilen godkänd i det utförandet den är i, jag pratade med en kompis om detta för ett tag sedan.

Visar du upp den som den är , obes.. oreggad et.cc så om dom ens vill försäkra den så lär du inte få något för dina modifikationer, en bekant har en försäkring genom bilsport, de kanske har bättre koll på trimmade bilar .

ring runt och hör med olika bolag?
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!

E28 M535i -86 , svensksåld
E28 M535im -86 , svensksåld
E34 M5 3.8 -92 ,
nicke.t

Post by nicke.t »

men om de är en tävlingsbil måste ju gå på nåt sätt, om man kan visa upp bilen + kvitton på de mesta borde de väll gå värdera å försäkra efter en värdering? men vilket försäkringsbolag som skulle göra de kanske e svårt.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
FCUK

Post by FCUK »

Dawe_A wrote:Om du ska få den värderad (högt) och stöldförsäkrad så tror jag att du måste ha bilen godkänd i det utförandet den är i, jag pratade med en kompis om detta för ett tag sedan.

Visar du upp den som den är , obes.. oreggad et.cc så om dom ens vill försäkra den så lär du inte få något för dina modifikationer, en bekant har en försäkring genom bilsport, de kanske har bättre koll på trimmade bilar .

ring runt och hör med olika bolag?
Jag har ringt runt till bla länsförsäkringar och även bilsport. Därför jag skrev här.
FCUK

Post by FCUK »

nicke.t wrote:men om de är en tävlingsbil måste ju gå på nåt sätt, om man kan visa upp bilen + kvitton på de mesta borde de väll gå värdera å försäkra efter en värdering? men vilket försäkringsbolag som skulle göra de kanske e svårt.
Jag sa det till dom att man borde ju kunna försäkra den. Man kan väll försäkra ett bord om man vill det. Får hoppas man inte får inbrott i garaget..
Dajb

Post by Dajb »

http://www.bilsport-mc.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullen!

Post by Bullen! »

Bilsport-mc försäkrar den inte om du inte ljuger för dom. Och ljuger du så får du ändå inte ersättning när det behövs.

Allt ska va inskrivet i pappren. Jag lovar att jag ringt alla försäkringsbolag som finns. Och jag har pratat med rätt folk på bolagen och inte bara hönsen som säljer försäkringar.

Jag lyckades få min (bäckis gamla) m3 e30 garageförsäkrsd till 240k. Men den fick inte under några omständigheter brukas i trafik. Om den brann inne eller stals så va den förs. Inte mer.

Det va bästa alternativet som erbjöds
Dajb

Post by Dajb »

ok, jag fick det skrivet till mig att dom helst ville att den skulle vara godkänd av sbp, men att undantag kunde göras

var hade du e30n försäkrad när du fick det?

för det är egentligen det jag vill ha den försäkad mot mest, stöld och brand, om jag klantar mig på vägen får jag själv stå för, sålänge den andres bil om man krockar med någon blir ordnad och att han får allt fixat, sen skiter jag i min bil om jag klatar till mig och kör och pajar något, men sålänge jag inte ställer till det för någon annan eller får den stulen etc så är jag nöjd

en garageförsäkring måste ju gå utan problem, jag menar hur gör annars alla riktiga banbilar för miljonbelopp?

Mvh
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullen!

Post by Bullen! »

Bilsport och MC specialförsäkringar valde jag.

hade det inte varit en äkta m3 med ett grundvärde på kring 180000:- som de uttryckte det så hade det inte blivit så högt. så alla mods på bilen värderades till 60000:- (vilket var vad fälgarna och turbon kostade typ).

kom ihåg att det aldrig går att ljuga och tro att man är försäkrad. då kan man likväl strunta i att betala premie ö.h.t. för vissa är så nöjda att de bara ringt och bett om en helförsäkring på ett regnummer och fått det sen tror de att allt är ok. Fbolagen har väldigt få skyldigheter. de behöver aldrig betala ut nåt om de inte vill eller anser att det gått fel.

jag passade på att fråga om hur de resonerar kring alla jänkare som har en kompressor genom huven 360 dagar om året men inte på besiktningen. då sa dom att de går på besiktningspappret. står det att det är en 286cui där men bilen som ligger i diket har en Hemi-kompressor så är det ägaren till bilen som inte följt reglerna. alltså ersättning uteblir.

Ska man va försäkrad idag så ska man äga en porsche. antagligen så är rätt folk i de stora f-bolagen även involverade i porscheklubben. för de är fullförsäkrade på bra kriterier på banträffar. BMW har oxå en liknande försäkring men inte alls lika "givmild". turbobyggen kan man fetglömma. men en prosche går uppenbarligen bra att ha en massa mos och gottis på utan prob. t.o.m folk som gått i räcket ordentligt på nurburgring med nya porschar och utan knussel eller mygel fått det fixat.
Bullen!

Post by Bullen! »

jag hade "BOOST" försäkrad där oxå och väderad till löjliga 100k. men där fanns mycket inskrivet i regbeviset så den fick jag bruka. bakvagnen kostade 100k på den.

så "Miljonbilar" som folk åker på banan med är nog galet undervärderade de oxå.
Dajb

Post by Dajb »

Ok

så att ha en e30 från -84 med mods för 300k lär bli värderad till typ ingetting.. hmm

inget roligt alls detta ju. vafan det borde ju finns något bättre alternativ, jag menar som jag skrev tidigare att hur fan gör folk med renodlade racebilar för ex antal miljoner? är alla dom oförsäkrade hemma i garagen?

jag förstår helt klart att dom inte kan försäkra det på gatan, men om den då blivit stulen från garaget eller garaget brunnit ner, vafan då måste man ju kunna få ut några vettiga pengar trots att man inte har en bil som kostar mycket orginal? eller är det verkligen så illa att man inte kan det?
Bmw e30 M5 Turbo
Bullen!

Post by Bullen! »

ring runt. förbered dig på att få prata länge och inte kommer någonstans.

jag hade accepterat en hög premie och en skyhög självrisk. men det va inte heller intressant när jag föreslog det. JAg köpte M3an av bäckis för jag hade ju tänkt att stoppa s14 turbo i min touring (den som bäckis fick i byte och Jannepower har nu) men touringen hade varit helt omöjlig att försäkra (försökte i ett kvartal innan jag gav upp) och den skulle oxå sluta en bit över 300k innan den rullade. och då hade jag hellre en bil vars chassienummer är värt 150k mera.
Dajb

Post by Dajb »

får göra det, dock känns det hopplöst eftersom att du redan gjort detta hehe

japp förstår dig helt där.. hmm man får väl då satsa på ett jäkla bra larm och gps tracker ifall det skulle hända
Bmw e30 M5 Turbo
Bullen!

Post by Bullen! »

det bästa är att inte ha en projekttråd på internet. för då vet väldigt få om att bilen existerar och att det är nåt extra.
Pimplaren

Post by Pimplaren »

Ha aldrig regnr ute!
MVH Oliver Turbo Turtle

Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
jeenz

Post by jeenz »

Du sku haft företag och försäkra den som inventarie :)
Unlimited drifting
-------------------------------
Engdahl Motorsport
http://www.spridare.com" onclick="window.open(this.href);return false;
x-iting cars Uddevalla
coffe.dk
Caravan Mill AB
Redline Racing
Five Star Racing
http://www.simpsonshop.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.joblineume.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemesis_turbo

Post by Nemesis_turbo »

fick ensusiast försäkra mitt bygge. värdering 150lax

dock ska den juh reggas som ombyggt fordon med nya motorn bromsar drivlina och hela köret

visa krav sedan dck får inte användas som bruksbil måste ha larm och brandsläckare alltid stå i låst garage nattetid på hemort mm och man måste äga en skattad och besiktigad och försäkrad bruksbil

svedea motorförsäkring

dock gäller detta lite special då min bil juh som sagt ska reggs in med sina modifikationer så det kommer stämma med dem papper som är på bilen
Tomas B
b.tompa@gmail.com
073-7617836
Post Reply