Tjenare nu är det så att min lamelldiff har fått lite stryk det är så att splines axeln till medbringaren som går in i diffen har rappat över så det är inte så mycket till splines kvar men splinesen i diffen är hela men dock så har det 2-3 sprickor i godset. Så måste antagligen byta diff och bråttom är det också, Så jag undrar ifall det går att ta en öppen diff som jag ska svetsa och sen kasta över till min diffklump ? För jag har nämligen mindre vanliga fästen till min diff för dom sitter ovanpå för det verkar som att dom oftast brukar sitta på sidan på e34 så tänkte köpa en diff med fästena på sidan och sen kasta över innehållet ifrån den till min. Lite bilder nedanför vad som har hänt och var mina fästen sitter.
Fråga ang byte av diff. 188 hus?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Spiidfriik
Re: Fråga ang byte av diff. 188 hus?
Sådär ser huset på en E30 188 diff ut. Innanmätet är likadant på alla 188 diffar och går att flytta mellan som jag har förstått det. Dock är det inte jättelätt att mäta i rätt kuggflankspel. Går förvisso att chansa ihop det och har man tur funkar det ett tag.
Nissan Skyline GT-R R33 -95
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.
Toyota Celica GT-Four ST205 JDM -94
Eagle Talon TSi AWD G1B
Aprilia RSV Mille R -02
+ några till.