e30 banbil

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
X2X

e30 banbil

Post by X2X »

Tjenare.

Tänkte slänga upp mitt senaste projekt här, hoppas det går bra även om motorn inmte är en bmw :?
Har alltid velat ha en e30 med Saabmotor men aldrig haft tiden att bygga en sådan från grunden, Så när denna annons kom ut så var jag bara tvungen att handla.
Bilen köptes av en trevlig kille från Jönköping som gjort det tunga jobbet med motor och drivlina och även en massa annat lull lull.
Det som står på tapeten är att snygga till karossen samt fixa div småpill och mappa, då den endast är grundmappad nu.

Lite spec på bilen.
Bilen är en gammal bmw cup bil så det finns lite trevliga lösningar med krängare mm i bagaget kommer bilder på detta i veckan.
Motorn är som sagt en saab spis b234R som är helt nybyggd med smidda kolvar pyramidringar mm ska mao palla en del effekt,
Snurran som sitter på är en GT3076r så den ska väl räcka ett tag.
Sitter också sellholmcoilovers på bilen med andra spindlar fram samt uiniball framvagn.
Willwood superlite ok med tillhörande skivor fram samt e30 325? frambromsar bak och hudraulisk krycka.
M3 breddning fram i glasfiber och bak i plåt med egen touch från förra ägaren.
Fuelcell och pump i bagage batteriet sitter där baksätet en gång var och det är fullbur i den.
Bilen är i förstahand byggd för bana vilket den kommer få smaka mycket i min ägo.

Nog snackat om bilen här kommer lite bilder.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Kommer uppdater så fort den händer nått, Just nu kommer det nog bli mest småpill då bilen är på jobbet i väntan på nytt garage.

/ Rikard
Post Reply