Jaha. bytte till mina nya coilovers på bilen. dock verkar de va lite varierad kvalitet på mutrar o bultar fram ( dom 2 som håller fast bromsarna o allt fram mot benet.
Råkade dra sönder den ena som va en mutter på utsidan o bult från insidan. självfallet jobbigt som fan o fixa :-/ ska de inte va en bult som går in från baksidan eller är de gängad stav med mutter från baksidan av fjäderbenet.
Ursäkta dåliga förklaringen men jag hade en av varje lösning på höger o vänster sida nämligen :-/
fjäderben problem.
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Christian.N
fjäderben problem.
Alla bilar som jag har hållt på med så är det bult man skruvar från baksidan in i gängat hål enkelt förklarat. Inga muttrar alls!
Vilken bil gäller det?
Vilken bil gäller det?
Enköping, 073-3104393
-
Re: fjäderben problem.
Okej då är de en tattarlösning som mkt annat på denna bil so föregående ägaren måste tyckt va smart lösning
E36 coupe är de. 318is

E36 coupe är de. 318is
Ska vara bultar. Fyfan för tattarlösningar.turbo_hunter wrote:Okej då är de en tattarlösning som mkt annat på denna bil so föregående ägaren måste tyckt va smart lösning![]()
E36 coupe är de. 318is

-
Jo tack. tattarlösningar gör en förbannad. hade det bara varit riktiga grejer så hade bilen rullat nu. men icke de inte 

-
Fortfarande inte fått bort skiten. har bra lust o slå in pannbenet på idioten som satt dit skiten :/ där rök elmiaresan med denna bil.