BMW 330Mix -87 (S50,rwd)
Posted: 21 Nov 2006, 23:14
Bilen är ju mer eller mindre färdig redan men lite uppdateringar lär det väl bli iallafall. Bilen som sådan är då från början en 87as 325ix byggts om eftersom med olika ägare. Pga. av att drivlinan inte höll så bra så är den just nu Rwd.
Motor/drivlina:
S50 renoverad/balanserad å viktjusterad ,M20 lutning
Portad topp
Grenrör org. M3
Vassa Khöler kammar
Ombyggt/programerat sprut med khöler chip ingen lmm och plenum
Fullradie trattar med ett stort filter över
Varvstopp 8000varv/min (vrålar fint) (tydligen 8200 )
2st Oljekylare (org. +setrab)
Annan kylare? å elfläkt
3tums avgassystem utan kattar med en ljuddämpare längst bak.
M20 svänghjul
Sachs tryckplatta (kommer inte ihåg nr men hårdare än 618tydligen)
5 puckad sinter
Getrag växellåda från 320el 325a
Lamelldiff från vanlig 325a (viscodiffen gav upp)
Effekt? Tillräckligt för att slira å knäcka en å annan drivaxel iallafall
Kaross/interiör:
Gula ställbara Koni runt om
Sänkt ca 40mm runt om
Powerflex bussningar runt om
BBS kjolpaket/stötfångare
M-tech dubbelvinge
M3 speglar
Vita fram och sidoblinkers
Omlackad Blodröd 2005
Vita Tsw 17" med 215/40 och Azev A 17" 215/40fram och 225/45 bak
Hartge ratt
Fällbara Sparco Monza stolar
Har allt utom en bakdiff för att sätta tillbaka 4wd (hade varit kul att prova i vinter ) Går dock fort med lamelldiffen nu (mätarn ut på 4an innan varvstopp) Kört över 1000mil i sommar å bytt 3st drivaxlar å diffen bak
Ev. till salu vid rätt bud
Provade köra på Edps i piteå bästa ET 14.02 med dåliga starter och väldiga problem med fäste. (Spann 1,2,3,4an hela vägen första repan )
Några bilder (kan lägga in fler sen)
Dålig bild på motorn (mobiltelefon)
I behov av tvättning
EDPS piteå 2006
Motor/drivlina:
S50 renoverad/balanserad å viktjusterad ,M20 lutning
Portad topp
Grenrör org. M3
Vassa Khöler kammar
Ombyggt/programerat sprut med khöler chip ingen lmm och plenum
Fullradie trattar med ett stort filter över
Varvstopp 8000varv/min (vrålar fint) (tydligen 8200 )
2st Oljekylare (org. +setrab)
Annan kylare? å elfläkt
3tums avgassystem utan kattar med en ljuddämpare längst bak.
M20 svänghjul
Sachs tryckplatta (kommer inte ihåg nr men hårdare än 618tydligen)
5 puckad sinter
Getrag växellåda från 320el 325a
Lamelldiff från vanlig 325a (viscodiffen gav upp)
Effekt? Tillräckligt för att slira å knäcka en å annan drivaxel iallafall
Kaross/interiör:
Gula ställbara Koni runt om
Sänkt ca 40mm runt om
Powerflex bussningar runt om
BBS kjolpaket/stötfångare
M-tech dubbelvinge
M3 speglar
Vita fram och sidoblinkers
Omlackad Blodröd 2005
Vita Tsw 17" med 215/40 och Azev A 17" 215/40fram och 225/45 bak
Hartge ratt
Fällbara Sparco Monza stolar
Har allt utom en bakdiff för att sätta tillbaka 4wd (hade varit kul att prova i vinter ) Går dock fort med lamelldiffen nu (mätarn ut på 4an innan varvstopp) Kört över 1000mil i sommar å bytt 3st drivaxlar å diffen bak
Ev. till salu vid rätt bud
Provade köra på Edps i piteå bästa ET 14.02 med dåliga starter och väldiga problem med fäste. (Spann 1,2,3,4an hela vägen första repan )
Några bilder (kan lägga in fler sen)
Dålig bild på motorn (mobiltelefon)
I behov av tvättning
EDPS piteå 2006