BMW 330Mix -87 (S50,rwd)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW 330Mix -87 (S50,rwd)
Bilen är ju mer eller mindre färdig redan men lite uppdateringar lär det väl bli iallafall. Bilen som sådan är då från början en 87as 325ix byggts om eftersom med olika ägare. Pga. av att drivlinan inte höll så bra så är den just nu Rwd.
Motor/drivlina:
S50 renoverad/balanserad å viktjusterad ,M20 lutning
Portad topp
Grenrör org. M3
Vassa Khöler kammar
Ombyggt/programerat sprut med khöler chip ingen lmm och plenum
Fullradie trattar med ett stort filter över
Varvstopp 8000varv/min (vrålar fint) (tydligen 8200 )
2st Oljekylare (org. +setrab)
Annan kylare? å elfläkt
3tums avgassystem utan kattar med en ljuddämpare längst bak.
M20 svänghjul
Sachs tryckplatta (kommer inte ihåg nr men hårdare än 618tydligen)
5 puckad sinter
Getrag växellåda från 320el 325a
Lamelldiff från vanlig 325a (viscodiffen gav upp)
Effekt? Tillräckligt för att slira å knäcka en å annan drivaxel iallafall
Kaross/interiör:
Gula ställbara Koni runt om
Sänkt ca 40mm runt om
Powerflex bussningar runt om
BBS kjolpaket/stötfångare
M-tech dubbelvinge
M3 speglar
Vita fram och sidoblinkers
Omlackad Blodröd 2005
Vita Tsw 17" med 215/40 och Azev A 17" 215/40fram och 225/45 bak
Hartge ratt
Fällbara Sparco Monza stolar
Har allt utom en bakdiff för att sätta tillbaka 4wd (hade varit kul att prova i vinter ) Går dock fort med lamelldiffen nu (mätarn ut på 4an innan varvstopp) Kört över 1000mil i sommar å bytt 3st drivaxlar å diffen bak
Ev. till salu vid rätt bud
Provade köra på Edps i piteå bästa ET 14.02 med dåliga starter och väldiga problem med fäste. (Spann 1,2,3,4an hela vägen första repan )
Några bilder (kan lägga in fler sen)
Dålig bild på motorn (mobiltelefon)
I behov av tvättning
EDPS piteå 2006
Motor/drivlina:
S50 renoverad/balanserad å viktjusterad ,M20 lutning
Portad topp
Grenrör org. M3
Vassa Khöler kammar
Ombyggt/programerat sprut med khöler chip ingen lmm och plenum
Fullradie trattar med ett stort filter över
Varvstopp 8000varv/min (vrålar fint) (tydligen 8200 )
2st Oljekylare (org. +setrab)
Annan kylare? å elfläkt
3tums avgassystem utan kattar med en ljuddämpare längst bak.
M20 svänghjul
Sachs tryckplatta (kommer inte ihåg nr men hårdare än 618tydligen)
5 puckad sinter
Getrag växellåda från 320el 325a
Lamelldiff från vanlig 325a (viscodiffen gav upp)
Effekt? Tillräckligt för att slira å knäcka en å annan drivaxel iallafall
Kaross/interiör:
Gula ställbara Koni runt om
Sänkt ca 40mm runt om
Powerflex bussningar runt om
BBS kjolpaket/stötfångare
M-tech dubbelvinge
M3 speglar
Vita fram och sidoblinkers
Omlackad Blodröd 2005
Vita Tsw 17" med 215/40 och Azev A 17" 215/40fram och 225/45 bak
Hartge ratt
Fällbara Sparco Monza stolar
Har allt utom en bakdiff för att sätta tillbaka 4wd (hade varit kul att prova i vinter ) Går dock fort med lamelldiffen nu (mätarn ut på 4an innan varvstopp) Kört över 1000mil i sommar å bytt 3st drivaxlar å diffen bak
Ev. till salu vid rätt bud
Provade köra på Edps i piteå bästa ET 14.02 med dåliga starter och väldiga problem med fäste. (Spann 1,2,3,4an hela vägen första repan )
Några bilder (kan lägga in fler sen)
Dålig bild på motorn (mobiltelefon)
I behov av tvättning
EDPS piteå 2006
Last edited by Dragon on 29 Nov 2006, 15:34, edited 2 times in total.
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
så du har fått upp en tråd nu du borde skaffa 3.91 diff å ha den som vinter bil ju 4wd ftw!
ja har iaf fått tag på en stake nu. så i helgen blire nog å skruva ihop min
MVH Micke
ja har iaf fått tag på en stake nu. så i helgen blire nog å skruva ihop min
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- Mattias Sandgren
- Posts: 622
- Joined: 24 Nov 2005, 21:32
- Location: Sävar/Umeå
- Contact:
Ahhh... riktigt ballt med vassa sugisar.
Måste ju slänga upp film på bilen ju!
Måste ju slänga upp film på bilen ju!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Dragon wrote:Jo den var nog upp dit en sväng på våren. Stod Harads Turbo Wannabees racing i bakrutan. Har film på den men dock inget ljud men det kommer så fort de är fixat.
Ja harads stod det hehe.
Då var det den jag såg, kommer ihåg att jag kikade på skärmbreddarna.
Sen är ju färgen itne så vanlig heller, tomteklubba röd vill jag kalla den
- Bin_Larsson
- Posts: 86
- Joined: 26 Nov 2005, 16:45
- Location: Kalix
flp wrote:så du har fått upp en tråd nu du borde skaffa 3.91 diff å ha den som vinter bil ju 4wd ftw!
ja har iaf fått tag på en stake nu. så i helgen blire nog å skruva ihop min
MVH Micke
Tanken har slagit mig ja men skulle man ramla över en sån diff så blir de väl.
Du vet inte nån som behöver b25 stakar då? verkar ju som att ja har mycket av dem:)
Misano: Vet bara att den går nog fort på fyran å på den är de väl 1:1 utväxling. Satt ingen bricka på klumpen som de står utv. på.
bmw_pelle wrote:Man blir ju lite sugen på en s50 då man ser den:)
Inga planer för min gammla gröna då??
Är ju lite skillnad mot nån gammal m20 iallafall
Har funderat på att sälja allt men å andra sidan skulle man ju få mer om den går. Bottendelen är ju som klar med de saknas ju en topp å div. andra saker. Dock är ju inte ekonomin den bästa nu då man ev. blir husägare snart.
Varvstopp 8000varv/min
Dragon jag har för mig att varvstoppet var 8200
Vart ska du köpa hus?
Vart ska du köpa hus?
Re: Varvstopp 8000varv/min
storerik wrote:Dragon jag har för mig att varvstoppet var 8200
Vart ska du köpa hus?
Hehe ja de kan nog stämma ingen aning då den fortsätter en bit över 7000 på mätaren kanske skulle haft nån annan varvräknare som är graderad längre.
Ska köpa bobbas hus i södra bredåker.