5 bultshylsor fram e30
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
5 bultshylsor fram e30
har montera e36 nav på min e30 och tycker att allt går på så lätt skuter på hylsan på axeltappen för hand skuter på navet för han inga glapp men inga större motstånd för att få på det och allt är gjort som man ska har för mig att jag läst att det ska vara press passning på allt! nån som vet?
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Re: 5 bultshylsor fram e30
Lageret glir rett på på min også, men hylsen må jeg gi bittelitt varme så glir den rett på plass. Har ikke prøvd det så vet ikke om det er tight nok men...
-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
Re: 5 bultshylsor fram e30
Nån mer som kan bekräfta ska det vara presspassning på grejorna?
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Re: 5 bultshylsor fram e30
Det ska vara krymp-passning på hylsorna,dvs att man måste värma på hylsan för att få den att passa.
När jag svarvat hylsor har jag lagt dom på 30,98-30,99mm invändigt, då e30 spindeltapp är 31.00mm utvändigt
Ytterdiametern på hylsan svarvar jag ner så att när väl hylsan sitter på plats är ytterdiametern 37.00mm. (36.98-36.99mm)
Jag hade reklamerat prylarna om jag vore dig.
När jag svarvat hylsor har jag lagt dom på 30,98-30,99mm invändigt, då e30 spindeltapp är 31.00mm utvändigt
Ytterdiametern på hylsan svarvar jag ner så att när väl hylsan sitter på plats är ytterdiametern 37.00mm. (36.98-36.99mm)
Jag hade reklamerat prylarna om jag vore dig.
Re: 5 bultshylsor fram e30
Tusen tack för svaret blir till och skaffa nya hylsor dom måttena jag har på mina hylsor är långt ifrån rätt!!Franke wrote:Det ska vara krymp-passning på hylsorna,dvs att man måste värma på hylsan för att få den att passa.
När jag svarvat hylsor har jag lagt dom på 30,98-30,99mm invändigt, då e30 spindeltapp är 31.00mm utvändigt
Ytterdiametern på hylsan svarvar jag ner så att när väl hylsan sitter på plats är ytterdiametern 37.00mm. (36.98-36.99mm)
Jag hade reklamerat prylarna om jag vore dig.
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
5 bultshylsor fram e30
Skal lagret gli rett på uten press? Känns smuttFranke wrote:Det ska vara krymp-passning på hylsorna,dvs att man måste värma på hylsan för att få den att passa.
När jag svarvat hylsor har jag lagt dom på 30,98-30,99mm invändigt, då e30 spindeltapp är 31.00mm utvändigt
Ytterdiametern på hylsan svarvar jag ner så att när väl hylsan sitter på plats är ytterdiametern 37.00mm. (36.98-36.99mm)
Jag hade reklamerat prylarna om jag vore dig.

-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: 5 bultshylsor fram e30
Varför skulle det behövas presspassning ?
Orginal glider lagrat på axeln....varför skulle det vara skillnad med hyllsa ?
Var tror ni grejorna ska ta vägen..förutsatt att muttern är hårt dragen.??
Kör med glidpassning. Så det går att plocka isär vid behov.
Vi kör med hyllsor utan kant på våra långloppsbilar som går stenhårda 24-timmarsrace med massor av kurbkörningar.
Karosserna spricker....men vi har aldrig haft ett enda problem med hjullager, hyllsor eller annat på fjäderbenen.
Orginal glider lagrat på axeln....varför skulle det vara skillnad med hyllsa ?
Var tror ni grejorna ska ta vägen..förutsatt att muttern är hårt dragen.??
Kör med glidpassning. Så det går att plocka isär vid behov.
Vi kör med hyllsor utan kant på våra långloppsbilar som går stenhårda 24-timmarsrace med massor av kurbkörningar.
Karosserna spricker....men vi har aldrig haft ett enda problem med hjullager, hyllsor eller annat på fjäderbenen.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: 5 bultshylsor fram e30
ButterflyRacing wrote:Varför skulle det behövas presspassning ?
Orginal glider lagrat på axeln....varför skulle det vara skillnad med hyllsa ?
Var tror ni grejorna ska ta vägen..förutsatt att muttern är hårt dragen.??
Kör med glidpassning. Så det går att plocka isär vid behov.
Vi kör med hyllsor utan kant på våra långloppsbilar som går stenhårda 24-timmarsrace med massor av kurbkörningar.
Karosserna spricker....men vi har aldrig haft ett enda problem med hjullager, hyllsor eller annat på fjäderbenen.
så hylsorna och lager ni har det plockar ni/du bort för hand utan någe som helst problem!
känns ju som att allt kommer snurra med alltså att hylsan kommer snurra runt på axeltappen! när det inte är presspassning!
M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Re: 5 bultshylsor fram e30
Var bara en fråga, eftersom det satt som F*** orginalt, och det er press bakButterflyRacing wrote:Varför skulle det behövas presspassning ?
Orginal glider lagrat på axeln....varför skulle det vara skillnad med hyllsa ?
Var tror ni grejorna ska ta vägen..förutsatt att muttern är hårt dragen.??
Kör med glidpassning. Så det går att plocka isär vid behov.
Vi kör med hyllsor utan kant på våra långloppsbilar som går stenhårda 24-timmarsrace med massor av kurbkörningar.
Karosserna spricker....men vi har aldrig haft ett enda problem med hjullager, hyllsor eller annat på fjäderbenen.

-Bård_Jørgensen-
-Norge-
+47-908 80 757
-Norge-
+47-908 80 757
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: 5 bultshylsor fram e30
Det är ingenting som kan snurra...om muttern är dragen som den ska.stiiiv_ wrote:ButterflyRacing wrote:Varför skulle det behövas presspassning ?
Orginal glider lagrat på axeln....varför skulle det vara skillnad med hyllsa ?
Var tror ni grejorna ska ta vägen..förutsatt att muttern är hårt dragen.??
Kör med glidpassning. Så det går att plocka isär vid behov.
Vi kör med hyllsor utan kant på våra långloppsbilar som går stenhårda 24-timmarsrace med massor av kurbkörningar.
Karosserna spricker....men vi har aldrig haft ett enda problem med hjullager, hyllsor eller annat på fjäderbenen.
så hylsorna och lager ni har det plockar ni/du bort för hand utan någe som helst problem!
känns ju som att allt kommer snurra med alltså att hylsan kommer snurra runt på axeltappen! när det inte är presspassning!
Dessa lager är ju inte som koniska rulllager, som ska ha ett spel. Dessa ska dras fast som fan.
Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
- ButterflyRacing
- Posts: 1885
- Joined: 14 Mar 2009, 19:15
- Location: Karlstad/Forshaga
Re: 5 bultshylsor fram e30
Det var inte dej jag svarade..Silverboy wrote: Var bara en fråga, eftersom det satt som F*** orginalt, och det er press bak

Håkan Carlsson
070-57 323 57
070-57 323 57
Re: 5 bultshylsor fram e30
ButterflyRacing wrote:Det är ingenting som kan snurra...om muttern är dragen som den ska.stiiiv_ wrote:ButterflyRacing wrote:Varför skulle det behövas presspassning ?
Orginal glider lagrat på axeln....varför skulle det vara skillnad med hyllsa ?
Var tror ni grejorna ska ta vägen..förutsatt att muttern är hårt dragen.??
Kör med glidpassning. Så det går att plocka isär vid behov.
Vi kör med hyllsor utan kant på våra långloppsbilar som går stenhårda 24-timmarsrace med massor av kurbkörningar.
Karosserna spricker....men vi har aldrig haft ett enda problem med hjullager, hyllsor eller annat på fjäderbenen.
så hylsorna och lager ni har det plockar ni/du bort för hand utan någe som helst problem!
känns ju som att allt kommer snurra med alltså att hylsan kommer snurra runt på axeltappen! när det inte är presspassning!
Dessa lager är ju inte som koniska rulllager, som ska ha ett spel. Dessa ska dras fast som fan.
okej smutt då lär jag kunna köra med dom hylsorna jag har

M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
5 bultshylsor fram e30
Jag har hylssor med presspassning och det var knull och få ihop så jag byter gärna bort dom med dina hylsor Lasse om du vill ha presspassning 

Re: 5 bultshylsor fram e30
kan få byta dom mot en fjortis med presspassningRonnie AVR wrote:Jag har hylssor med presspassning och det var knull och få ihop så jag byter gärna bort dom med dina hylsor Lasse om du vill ha presspassning

M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
5 bultshylsor fram e30
Trodde du hade presspassning hemma ju men man kanske bara får de med på köpet när man hänger med seriefigur födda på 90 talet 

Re: 5 bultshylsor fram e30
Ronnie AVR wrote:Trodde du hade presspassning hemma ju men man kanske bara får de med på köpet när man hänger med seriefigur födda på 90 talet
hahah seriefigurer 90 91 92 det är en fin årgång

M20B27 847whp
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
Our drinking team has a racing problem
S54
1055whp @1116nm
1,8bar
Besta topsped 257km/h
9,44@254km/h
stefan larsson
0704177272
- Ronnie AVR
- Posts: 1348
- Joined: 07 Sep 2007, 16:58
- Location: STHLM
5 bultshylsor fram e30
Precis som vin fast åt andra hållet
nä måste nog åka straffa på nån liten porrig figur ikväll
lycka till med hyllsorna fresten..

