9.75" breda fälgar ?
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
- Daniel.Jyr
9.75" breda fälgar ?
Tjenare !
Tänkte höra om det är möjligt att köra 9.75 x 17" Fram / bak på e30
Utan att behöva valsa satan! ?
ET25
Tänkte höra om det är möjligt att köra 9.75 x 17" Fram / bak på e30
Utan att behöva valsa satan! ?
ET25
BMW E30 - M50B25
Re: 9.75" breda fälgar ?
den fälgen kommer 22mm närmare fjäderbenet och 48mm närmare skärmkanten än en 7" fälg med et38.
så det finns inte skuggan av en chans att du nästan få dit det.
så det finns inte skuggan av en chans att du nästan få dit det.
- Daniel.Jyr
Det går ju att stoppa upp en knytnäve i röven oxå men det blir inte lätt. Du får bredda bilen om du ska ha i 9,75" i hjulhuset.
Bullen! wrote:Det går ju att stoppa upp en knytnäve i röven oxå men det blir inte lätt. Du får bredda bilen om du ska ha i 9,75" i hjulhuset.

E36 325 Turbo
om man får ställa ännu en fråga här: hur blir det med 9x17 ET 40 bak på en e30?
Bmw e30 M5 Turbo
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=213993" onclick="window.open(this.href);return false;
17x9,5" et 11 går upp fint fram på e30
när den är jävligt låg och man dran in camber plattan så långt det går
det kanske är svängbart om man kör 205/40 däck
jag ska köra med detta
helt ovalsat på bilden

när den är jävligt låg och man dran in camber plattan så långt det går
det kanske är svängbart om man kör 205/40 däck

jag ska köra med detta
helt ovalsat på bilden

pm om det är nått
Om det där anses vara definitionen för "att det går" så funkar allt. Om du har rattutslag vid fjädring så fläker du ut hela skärmkanten. Och inåt så kommer det ta i hjulhuset vid fulla utslag.
Men där på pallbockarna så ser det ju tufft ut...
Men där på pallbockarna så ser det ju tufft ut...
då är det bra att jag byggt om fjäderbenen för mer styrutslag 
det löser sig ska du se bullen
det är ju långifrån klart

det löser sig ska du se bullen
det är ju långifrån klart
pm om det är nått
- Daniel.Jyr
Ser ju apballt ut . Men jag skiter nog i dom fälgarna å kör på 9" runt om i stället
ps. Bullen , Det ska inte fjädra

ps. Bullen , Det ska inte fjädra

BMW E30 - M50B25
Det va du som inte ville modifiera. Då går det absolut inte.
- Daniel.Jyr
Neh så sant som det är sakt. Blir ett par bbs lm kopior i stället.
BMW E30 - M50B25
Här ser du iafa att det krävs rejäl valsning, här med zzr 527 17x9,75".
http://www.google.se/imgres?q=e30+xxr+5 ... 3,s:0,i:69
Lånar tråden lite: Någon som kan tipsa om 17" are till E30 som finns att tillgå i 8 och 9", har letat å letat men hittar inga fälgar till överkommliga priser som erbjuds i den bredden. ( Svarta fälgar ska de va förresten) ?
http://www.google.se/imgres?q=e30+xxr+5 ... 3,s:0,i:69
Lånar tråden lite: Någon som kan tipsa om 17" are till E30 som finns att tillgå i 8 och 9", har letat å letat men hittar inga fälgar till överkommliga priser som erbjuds i den bredden. ( Svarta fälgar ska de va förresten) ?
BMW E30 M20B25 TURBO projekt !
Man ska inte glömma att bilen antagligen beter sig som en kåt orm på vägen med så breda fälgar som breddar utåt. Helt kasst att åka med. Men ska man bara glida på nya beläggningar eller atå på elmia så spelar inte det någon roll
Det fenomenet har jag aldrig upplevt.Bullen! wrote:Man ska inte glömma att bilen antagligen beter sig som en kåt orm på vägen med så breda fälgar som breddar utåt. Helt kasst att åka med. Men ska man bara glida på nya beläggningar eller atå på elmia så spelar inte det någon roll
jorgen wrote:Det fenomenet har jag aldrig upplevt.Bullen! wrote:Man ska inte glömma att bilen antagligen beter sig som en kåt orm på vägen med så breda fälgar som breddar utåt. Helt kasst att åka med. Men ska man bara glida på nya beläggningar eller atå på elmia så spelar inte det någon roll
*skojmode -on* det märks inte i garaget jörgen

Antingen är du inte lite petig eller så har du helt enkelt inte upplevt det som du säger. Men de facto är att det räcker du kör en e39 med original 8/9" m-sport med 235 fram och 255 bak. prova samma bil med 215/60-15" på 7,5" med rätt ET så ska du se på skillnad. har vänner som åker 4 st "framfälgar" av den anledningen att bilen blev värdelös.
Då tänkter vi nog lite olika. Jag trodde du menade att den kunde bli så bara för att fälgen breddar uttåt. Kör man olika fälgar fram o bak så är det klar att det kan sätta sina spår..