Page 1 of 3

VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 14 Mar 2012, 15:22
by Christian.N
http://www.youtube.com/watch?v=rp6DZJCs ... r_embedded

VW Golf 2 1,8L 16V Turbo Motor. Garrett GTX4202R. 1013PS und 891Nm bei 4,25bar Ladedruck mit E85. Die erste 1000Ps Messung von einem 4 Zylinder in Deutschland.
VW Golf 2 1,8L 16V turbo engine. Garrett gtx4202R 1013HP on 61psi and E85 fuel.

Racelogic Performance:
0-100kmh in 2,7s
0-200kmh in 6,2s
0-250kmh in 8,87s
100-200kmh in 3,42s
100-250kmh in 6,09s
weight: 1100kg (2400lbs)


ECU programmed by Boba
more infos: http://www.boba-motoring.de

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 14 Mar 2012, 17:22
by baumgardt
Men dra snoppen I gruset va ballt! 4.25 är intd dåligt det! ;)

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 14 Mar 2012, 23:23
by Bullen!
alla borde ha en golf turbo.

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 15 Mar 2012, 13:01
by cerveza
Bullen! wrote:alla borde ha en golf turbo.



Standard Audi S2 kolvar 8) Dom kör KMS MD35 i den med dubbla rader 1000cc

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 15 Mar 2012, 18:19
by Bolle
Cool bil.

Men kolla in spännbanden när det börjar skicka på!

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 15 Mar 2012, 23:24
by bingsingen
fan va grym den er :)

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 17 Mar 2012, 08:57
by Davajn
Där kan vi snacka sleeper. Måste vara roligt i rödljusen med den :)

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 26 Mar 2012, 14:18
by VWallin
Går ju rätt skapligt på 402 :) Riktigt imponerande att den har
ett standard 02m 4motion låda!
http://www.youtube.com/watch?v=qkPps9g3jXE

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 27 Mar 2012, 18:02
by Snurrbo
Dra åt h**vete vad det bär iväg.
Ser ut som det är snabbfilmat i andra repan :shock:

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 28 Mar 2012, 17:49
by s2_i_e30
Bullen! wrote:alla borde ha en golf turbo.

Ingen borde ha en golf turbo menna du va ;)

Finns ju hopp för golfarna med med 4 bar tydligen :) fränt

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 28 Mar 2012, 18:27
by Bullen!
jag hade ju denna när jag skrev det inlägget:

http://www.garaget.org/?car=276373

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 30 Mar 2012, 14:48
by Milberg
Bullen! wrote:jag hade ju denna när jag skrev det inlägget:

http://www.garaget.org/?car=276373


Jasså Bullen den blev såld, vart tog den vägen? Lite nyfiken bara man måste ju hålla koll på snabba golfar :D

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 30 Mar 2012, 15:07
by immy
Hade varit intressant att se vart den turbon snurrar igång på lilla 1.8an

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 30 Mar 2012, 15:11
by johankihl
Det verkar som att de använder den vanliga synchro bakvagnen va? Såg att bilen enhjulade bak så diffen kanske inte ens är bromsad?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 30 Mar 2012, 15:22
by Milberg
johankihl wrote:Det verkar som att de använder den vanliga synchro bakvagnen va? Såg att bilen enhjulade bak så diffen kanske inte ens är bromsad?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk


Ja dom byter ut syncro prylarna mot haldex grejor. Finns konverterings kitt så haldex klumpen passar i orginal syncro bryggan. Länken visar en mk3 men de är i princip same same :D

http://www.dutchbuild.com/index.php?opt ... 10&lang=en

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 30 Mar 2012, 15:24
by Milberg
Angående bakre diffen så skulle ja gissa att dom kör nå liknande denna: http://www.peloquins.com/productsR32REAR.html

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Posted: 30 Mar 2012, 15:59
by Bullen!
Milberg wrote:
Bullen! wrote:jag hade ju denna när jag skrev det inlägget:

http://www.garaget.org/?car=276373


Jasså Bullen den blev såld, vart tog den vägen? Lite nyfiken bara man måste ju hålla koll på snabba golfar :D



Ett par bröder som va 50ish som köpte den. Den ena skulle stoppa sin 540hk vr6 maskin med dogringlåda i bilen och den andra skulle ha motorn till sin scirocco mk1.