VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Christian.N
Posts: 2834
Joined: 15 Apr 2008, 21:38
Location: Enköping

VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Christian.N »

http://www.youtube.com/watch?v=rp6DZJCs ... r_embedded

VW Golf 2 1,8L 16V Turbo Motor. Garrett GTX4202R. 1013PS und 891Nm bei 4,25bar Ladedruck mit E85. Die erste 1000Ps Messung von einem 4 Zylinder in Deutschland.
VW Golf 2 1,8L 16V turbo engine. Garrett gtx4202R 1013HP on 61psi and E85 fuel.

Racelogic Performance:
0-100kmh in 2,7s
0-200kmh in 6,2s
0-250kmh in 8,87s
100-200kmh in 3,42s
100-250kmh in 6,09s
weight: 1100kg (2400lbs)


ECU programmed by Boba
more infos: http://www.boba-motoring.de
Enköping, 073-3104393
baumgardt
Posts: 561
Joined: 16 Feb 2010, 21:29

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by baumgardt »

Men dra snoppen I gruset va ballt! 4.25 är intd dåligt det! ;)
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Bullen! »

alla borde ha en golf turbo.
User avatar
cerveza
Posts: 1763
Joined: 22 Mar 2006, 22:46
Location: Åstorp

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by cerveza »

Bullen! wrote:alla borde ha en golf turbo.



Standard Audi S2 kolvar 8) Dom kör KMS MD35 i den med dubbla rader 1000cc
Inventor of ANAL GAPING.

BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk

Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
User avatar
Bolle
Posts: 40
Joined: 04 Aug 2011, 18:11

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Bolle »

Cool bil.

Men kolla in spännbanden när det börjar skicka på!
User avatar
bingsingen
Posts: 215
Joined: 12 Jan 2011, 01:14
Location: Buskerud (Norge)

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by bingsingen »

fan va grym den er :)
Heller aids enn e30!
User avatar
Davajn
Posts: 141
Joined: 01 Apr 2011, 23:44
Location: Skellefteå

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Davajn »

Där kan vi snacka sleeper. Måste vara roligt i rödljusen med den :)
VWallin
Posts: 25
Joined: 14 Apr 2010, 09:31

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by VWallin »

Går ju rätt skapligt på 402 :) Riktigt imponerande att den har
ett standard 02m 4motion låda!
http://www.youtube.com/watch?v=qkPps9g3jXE
Golf MK2 VR6 <3
Snurrbo
Posts: 269
Joined: 20 Nov 2005, 15:55
Location: Sölvesborg

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Snurrbo »

Dra åt h**vete vad det bär iväg.
Ser ut som det är snabbfilmat i andra repan :shock:
s2_i_e30
Posts: 1682
Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by s2_i_e30 »

Bullen! wrote:alla borde ha en golf turbo.

Ingen borde ha en golf turbo menna du va ;)

Finns ju hopp för golfarna med med 4 bar tydligen :) fränt
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Bullen! »

jag hade ju denna när jag skrev det inlägget:

http://www.garaget.org/?car=276373
User avatar
Milberg
Posts: 21
Joined: 29 Nov 2011, 10:10
Location: Falun
Contact:

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Milberg »

Bullen! wrote:jag hade ju denna när jag skrev det inlägget:

http://www.garaget.org/?car=276373


Jasså Bullen den blev såld, vart tog den vägen? Lite nyfiken bara man måste ju hålla koll på snabba golfar :D
User avatar
immy
Posts: 1054
Joined: 10 Dec 2006, 23:43
Location: Järvsö

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by immy »

Hade varit intressant att se vart den turbon snurrar igång på lilla 1.8an
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by johankihl »

Det verkar som att de använder den vanliga synchro bakvagnen va? Såg att bilen enhjulade bak så diffen kanske inte ens är bromsad?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa

10.04 227km/h@1,1bar
User avatar
Milberg
Posts: 21
Joined: 29 Nov 2011, 10:10
Location: Falun
Contact:

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Milberg »

johankihl wrote:Det verkar som att de använder den vanliga synchro bakvagnen va? Såg att bilen enhjulade bak så diffen kanske inte ens är bromsad?

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk


Ja dom byter ut syncro prylarna mot haldex grejor. Finns konverterings kitt så haldex klumpen passar i orginal syncro bryggan. Länken visar en mk3 men de är i princip same same :D

http://www.dutchbuild.com/index.php?opt ... 10&lang=en
User avatar
Milberg
Posts: 21
Joined: 29 Nov 2011, 10:10
Location: Falun
Contact:

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Milberg »

Angående bakre diffen så skulle ja gissa att dom kör nå liknande denna: http://www.peloquins.com/productsR32REAR.html
User avatar
Bullen!
Posts: 1614
Joined: 12 Mar 2012, 13:50
Location: Tollarp

Re: VW Golf MK2 AWD 1,8L 16V 1013HP und 891Nm

Post by Bullen! »

Milberg wrote:
Bullen! wrote:jag hade ju denna när jag skrev det inlägget:

http://www.garaget.org/?car=276373


Jasså Bullen den blev såld, vart tog den vägen? Lite nyfiken bara man måste ju hålla koll på snabba golfar :D



Ett par bröder som va 50ish som köpte den. Den ena skulle stoppa sin 540hk vr6 maskin med dogringlåda i bilen och den andra skulle ha motorn till sin scirocco mk1.
Post Reply