Den passar inte bolt-on,det främre fästet är annorlunda på 3,2 mot för alla andra..
sök så hittar du en tråd där ja lagt upp nån bild åt en annan som undra samma sak..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
drivaxlarna passar,då skulle du haft en m535 diff med 3.2ans kåpa och och bakre fäste sen bygger du bara eget fäste i framkant,annars har ju m3 3,2 3.23 i utv vilket funkar ganska bra till 5vxl zf..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Ok, fan vad fint.
Körde med 3,15 som jag fick peta i 5an strax före målgång.
Vore det inte bra med 3,07, så kanske jag slipper växla och kan köra över mål på 4an?
Eller tänker jag fel nu? En växling mindre måste ju vara bättre.
Ja precis,eller meka dit utv från 750 som har 2.93
Jag hade oxå bekymmer med utv men ja ska byta låda ist till en med 0.83 på 6an
så hoppas de blir avsevärd skillnad,då har ja visserligen 3.64 utv i diffen..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
jag ska testa m3 e46 låda nu,trodde de va lika låda som m3 e36 6vxl förr men när ja bytte motor i den gråa m3an så såg ja att de va 35mm axeln i den,alltså lika som i nyare diesel lådor och den diesel lådan jag hade tidigare verkade ju tåla mkt stryk..
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!